tisdag 27 mars 2012

Härliga Svenska Smaker?!?

Dagens lunch blev en kylskåpsrensning som heter duga!  Jag hade överbliven mat från flertalet middagar och slängde ihop alltihop till ett riktigt lyckat resultat! :)  Det var pasta med vitlök och olivolja / stekt köttfärs med morötter och broccoli / och svarta bönor blandat med krossade tomater.  För att "spajsa" upp det lite så blandade jag i en thailändsk vitlök och chilisås.  Det blev nästan lite för stark, så då kände jag mig som Danny och blandade i lite blåa vindruvor för sötma.  Danny blandar alltid ihop en massa smaker för han säger att han lärt sig från mig eftersom vår Svenska mat har sån bra blandning av salt, sött och surt - typ när vi serverar saltgurka och lingonsylt till köttbullarna.  Haha - själv tycker jag att Sveriges smakblandningar gör sig bäst i smågodis! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar