söndag 25 mars 2012

I 1 timma och 48 minuter...

... har Mamma fått varit med oss och stekt pannkakor, kokat snabbsylt i micron, beställt glass från Olivers låtsas-glassaffär, ätit brunch med barnen, gosat med sin hund, fått sig en gymnastikuppvisning och bara umgåtts!  Skype är fantastiskt! :)

Mamma mår bra.  Hon har gjort två cellgiftsbehandlingar av 5-6 den här gången.  Även om hon blir trött och svag efter behandlingarna så har det ju ändå gått så mycket bättre jämfört med i höstas.  Härom veckan köpte hon ett hus (!)  En vinterbonad stuga vid en sjö några mil från Östersund.  Det är underbart att höra om hennes planer och så bra för henne att ha något at fokusera på.  Nu ser jag bara fram till när jag inom en månad får komma och se den med egna ögon! :) JAAA - jag har bokat biljett till Sverige och fick berätta för Mamma idag att jag kommer den 20:e april!  Hon blev så glad - och rörd...

Det ska bli väldigt skönt att få komma hem igen.  Jag har varit lite kluven över att åka.  SJÄLVKLART vill jag kunna vara i Sverige med Mamma, men det känns ändå jobbigt att lämna mina barn i en längre tid.  I mina tankar har jag planerat att åka nu i april och stanna där tills barnen har gått färdigt skolan i juni och skulle kunna komma till oss i Sverige.  Nu har jag istället bokat en månad med Mamma själv och sedan får vi planera för  barnens resa lite senare. Det känns så mycket bättre! :)

Kram!

2 kommentarer:

  1. Va underbart att du kan aka till Sverige och bara stodja din mamma och umgas med henne. Jag haller tummarna att cellgiftsbehandlingen gar bra. Kram pa dig!

    SvaraRadera
  2. Så härligt, jag kan bara önska att det fanns fler mödrar och fler döttrar som stöttade varandra som ni gör! Den kärleken och framförallt att ni har förmågan att ställa vardagen åt sidan och ta vara på livet HÄR och NU! Du är en underbar dotter men så har du en underbar mamma oxå. Och... framförallt får dina tre en exakt lika engagerad mor som du har haft! Tänk så vacker världen kunde bli om flera förstod det ni förstått, vad det är som VERKLIGEN är viktigt. Det är inte pengar, inte status, inte karriär, inte rätt mobil, fräcka kläder eller värsta resorna - det är familjen, vännerna, kärleken. Den som har mest saker när den dör vinner ju inte! <3 Välkommen till Sverige!

    SvaraRadera