måndag 5 mars 2012

"Snow Day"

Vaknade i morse av radion spelandes "let it snow, let it snow, let it snow..."  Jag tittade ut genom fönstret och mycket riktigt så singlade det ner små lätta snöflingor - men det var knappt att de nuddade marken innan de var borta.  Vi fortsatte våra morgonbestyr och när barnen var duschade och påklädda och redo för frukost insåg vi att vi hade ett meddelande på telefonen där de sa att skolan skulle öppna 2 timmar senare pga dåligt väder (!)  Jaja, barnen åt sin frukost och efter en liten stund ringer det igen och vi meddelas att skolan kommer vara stängd hela dagen!!!  Vid det här laget hade det redan slutat snöa för länge sen och t.o.m. Moffens väderpinne här ute pekade uppåt - vilket förutspår att ingen nederbörd väntas...

Skyler var så nöjd över att hon skulle få uppleva sin första "Snow Day" som de kallar det här när skolan är stängd för snöoväder.  Fast hon förundrades lite över att det inte fanns någon snö.  Ja, det kan man ju undra...

Jag har sökt i mitt minne och kan faktiskt inte komma ihåg någon gång när skolan var stängd för att vi fått för mycket snö när jag växte upp i Östersund.  Jag kanske har fel, men...  Vad jag kommer ihåg var att köldgränsen för utegympa var på -20 grader!!!  Om det var -19 så skulle vi ha med oss längdskidorna eller vad den nu var vi hade på schemat.

Ja, nu är det 6 grader ute och solen skiner och jag bör nog ta med mig huliganerna ut en sväng för att springa av sig!

1 kommentar:

  1. Kan inte heller minnas att skolan var ständ pga av snön! men minns det med utegympan, och att man skulle lyssna på radions temperatur och inte gå efter sin egen! hoppas cellgiftsbehandllingarna går bra, och gör nytta!

    SvaraRadera