lördag 29 oktober 2011

Ahhh, jag mår så himla bra!

Jag kom fram välbehållen till Virginia i tisdagskväll.  Resan gick bra, men jag kommer aldrig göra nattåget med 2 byten innan ett transatlantiskt flyg igen...  Spelar ingen roll hur snål jag är - det är inte värt det!

Det var helt underbart att se min familj igen och jag är fortfarande inkapslad i mitt rosa moln där jag inte kan förstå att jag någonsin kan bli arg på mina fina änglar!!!  Får se hur länge det håller... ;)  Resten av veckan har gått bra, fast jag har varit lite jet-laggad.  Jag har blivit hälsad välkommen tillbaka med kramar av barnens lärare och rektor (!) och likaså av andra föräldrar på skolan.  Det är verkligen så många som har varit engagerade i barnens liv och har tillsammans med dem räknat ner dagarna tills jag skulle komma tillbaka!  Det känns bra att folk så snabbt har tagit in oss i gemenskapen här och tryggar vårt val av att flytta hit.

I torsdags fick vi vara med då Porter fick en utmärkelse som oktobers "terrific kid" i sin klass.  (En utmärkelse som Skyler fick i sin klass i september.)  Och även om jag är superstolt så kan jag inte hjälpa att tro att det har lite att göra med att vi är nyinflyttade här...  Men, nej - jag ska vara stolt, för jag vet att de beter sig väldigt väl på skolan och respekterar lärare och klasskamrater. :)


Oliver hade Halloweenparty på preschool i torsdags och bestämde sig för att klä ut sig till polis.  De hade lekt och fick gå runt och säga "Trick or Treat" och kom hem med en påse fylld med godis.  Han var supernöjd, men fick såklart spara godiset till idag, då vi är väldigt svenska och bara äter lördagsgodis i vår familj...



Igår eftermiddag började jag läsa Ronja Rövardotter för barnen.  Vi låg här på golvet i lekrummet och läste.  Porter somnade, Oliver sprang omkring och lekte och Skyler ville hellre spela min gamla blockflöjt som jag hade med mig till henne.  Klockan var 17:30 och jag somnade också - och vaknade inte förrän 06:15 i morse!  Äntligen känner jag mig totalt utvilad!

I torsdags var det 27-28 grader här, igår var det runt 13 grader och idag runt 6-7 grader och regn!  Vi har varit ute och lekt...  den enda galna familjen som sprang omkring i våra regnkläder i parken - underbart tycker vi och laddar för en riktigt höstlik Halloween!!!


Kram!

2 kommentarer:

  1. Ah, va mysigt ni har det! Porter var sa lik Skyler pa det kortet dar han haller upp sitt fina certifikat. Vi saknar er pa Sv skolan. Men det ar underbart att hora att ni har det bra:))) Kram!

    SvaraRadera
  2. Så härligt vara med familjen igen, din andra familj. Och inte länge till mamma kommer ner så är familjen total. KRAM

    SvaraRadera