måndag 3 oktober 2011

Underbar helg!!!

Skriver en snabbis och delar med mig av bilder från min härliga helg hos Momma och Moffen i Ytterhogdal.  Min Mamma håller på att tömma sitt hus som har sålts och ska vara inflyttningsfärdigt den 1:a december.  Igår packade vi därför en släpvagn full av möbler och saker som ska förvaras hemma hos min Mormor och Moffen.  Det är alltid så underbart att få komma och hälsa på dem - då man stiger in i deras hus och känner som om tiden har stått stilla.  Inte för att de inte uppdaterar sitt hus (för det gör dom), men för att allt är så himla bekant och bekvämt och tryggt.

 Såhär sov jag och Mitzy igår kväll, på golvet på kontoret.  Jag har folk i min närhet som aldrig skulle kompromissa en god natts sömn och hellre skulle ta in på något logi.  Men det är sånt här som bara fyller min själ.  Att få ligga där och lyssna på Moffens läsbok och Mommas kvällsritual... ;)
 Idag stack vi iväg ut i trollskogen för att plocka svamp!  Det var så vackert och mossigt och fridfullt.

 Vi hade lite svårt att hitta svampen, som hade precis samma färg som höstlöven på marken, till en början - men när man väl fick upp ögonen för dem så hittade vi massor med Trattkantareller!
 Maud fick lite coaching av Ingrids vana svampögon...
 Mamma njöt för fullt ute i skogen!
Önskar att jag hade plockat i en korg... det hade passat in i omgivningen lite bätte... :)
Väl hemma hos Momma och Moffen så stod kaffe och hembakt på bordet.
 Min älskade Mormor, Runa (91 om ett par veckor!)
 Min kära Moffen, Herje (93!)
 Nu håller vi på att torka all svamp i Maud och Anders tvättstuga... :)
Allt som allt en helt perfekt helg!  Imorgon är det dags för Mammas andra omgång av cellgifter, så håll tummarna att det går bättre än förra gången.  Mamma känner sig laddad och redo!

Kram!

3 kommentarer:

  1. Åh! Vad härligt det ser ut. Jag är lite avundsjuk att jag inte var med er. Håller tummarna för Monica. Kram på er allihopa.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder Erika. Nu längtar jag hem och till skogen.
    Läser din blogg lite då och då och blir alltid peppad av ditt possitiva dig.
    Lycka till i morgon med din mamma. Jag tänkter possitivt ända bort till er. Många kramar
    Ingegerd (Huntington Beach)

    SvaraRadera
  3. Så härligt med lite bilder på Runa och Härje! Måste ta mig i kragen och hälsa på.

    Där på golvet i kontoret har jag också sovit över. Vet inte om det var med dig eller Lenita dock. Oftast om vi sov över där, sov vi i källaren i ett litet rum där. Eller i Marias rum, om hon var på vift:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera