fredag 14 oktober 2011

Var inte nervösa!

Det är flera av er som följer bloggen - speciellt nu efter Mamma har blivit sjuk - som blir nervösa när jag inte har skrivit på någon dag.  Till er vill jag bara säga att allt är bra.  Mamma mår bra, förrutom de där jäkla kramperna som vi försöker räkna ut var de kommer ifrån och hur hon kan underlätta dem.  I morse kom hon på att det känns bättre om hon håller handen som stöd mot dränet, så nu har vi knutit en lång scarf runt bröstkorgen.  Hon var nöjd och hoppas på att det kan bli modernt att gå omkring som en geisha! ;)  "...turning Japanese, I think I'm turning Japanese, I really think so..."

Vi är nu hemma efter några dagar hos Mormor och Moffen igen.  Mormor har mått lite dåligt och vi ville åka och titta till henne och vara med när hon gick till doktorn.  Det har ju varit mycket stress för henne också och vi hoppas på att en ökning av hennes kärlkrampsmediciner ska hjälpa.  På måndag fyller Mormor 91 år och hon har gått och oroat sig lite över om hon inte mår bra på sin födelsedag och hur det ska gå om det kommer folk och hälsar på henne.  Så nu har jag lovat att ta en 2-timmars bussresa till henne på måndag och vara med dem över dagen och sedan tillbaks igen på kvällen.  Jag kunde riktigt se hur hon slappnade av när vi kom överrens om detta - och då känns det ju så himla värt det!

I morse när jag var ute och gick med Mitzy, var det frost i gräset och t.o.m. en vattenpöl som hade frusit till is i gatan!  Nu går jag och hoppas på att jag ska få vara med om det första snötäcket som lägger sig - bara i en dag i alla fall! :)

Kram!

2 kommentarer:

  1. vilken underbart omtanksam dotter och barnbarn du ar(och sa klart van och mamma och fru och allt annat du ar ocksa!). har har varit over 30 C sa kanns langt fran frost! :)
    Kramar till er alla!!

    SvaraRadera
  2. Så skönt! Jag fortsätter knipa tummarna. KRAM

    SvaraRadera