lördag 8 oktober 2011

Pensionärspoäng!!!

Jag vet att man kan samla vuxenpoäng, men idag har jag banne mig samlat på mig pensionärspoäng tror jag!  ;D  Jag och Mamma kokade i en termos med kaffe och tog med oss ett par kardemummabullar och åkte iväg i bilen utan ett förutbestämt mål.  Mycket svenskare än så kan det nog inte bli!  Jag kommer ihåg första gången Danny var i Sverige.  Han kunde inte riktigt fatta hur folk bara stannade bilen vid vägen för att gå ut och plocka blommor, bär eller bara för att fika.  Och då spelade det ingen roll om det var sol eller regn. ;)

Idag körde vi till Singsjön och drack vårt kaffe på bryggan hos några gamla vänner till Mamma.  Tyvärr lever de inte längre, men Mamma trodde inte att deras söner skulle ha något emot vår lilla picknick.  Det var för övrigt där som George Clooney spelade in filmen "The American".  Ja, det var mitt "jag mötte Lassie" inlägg för dagen! Hahaha.

Mer personligen så hade vi en underbar brunch vid den här stugan, dagen efter jag och Danny hade vårt svenska bröllop år 2000.

Pensionärspoäng eller inte - så hade vi ett par jättehärliga timmar denna fina höstdag!

Kram!

6 kommentarer:

  1. Inga pensionärspoäng alls! Det gör både jag och mina unga vänner ofta och det är väl det som är typiskt och SÅ underbart för oss hemma i Jämtelandet och en del andra landskap hoppas jag. Detta är få förunnat för de inser inte att det är vad som gör att vi mår bra! Mycket härlig utflykt Ikko! Kram

    SvaraRadera
  2. Underbart! Vi pratade om en skogspromenad imorgon. Ska plocka lite mossa och fint att höstpynta med.
    Blir nog lite picnic om vädret tillåter:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Ser jättemysigt ut.Vuxen lr pensionärs poäng spelar ingen roll :)huvudsaken att ni har/mår bra.
    Att bara stanna till vid vägkanten....ohhh vad jag saknar det.

    SvaraRadera
  4. Sverige poang skulle jag kalla det :)
    Kram Mia

    SvaraRadera