måndag 31 mars 2014

Färgning och stylning men ingen kärlek... ;)

Imorse hade jag lite extra tid över och bestämde mig för att färga håret.  Min bena var inte längre som en liten mysig skogsstig utan såg ut som värsta motorvägen rätt över skallen!  Och det är inte bara mörka rötter... av någon anledning börjar det nu mixas in lite gråa hår här och var också!  Såhär på våren tänkte jag att jag skulle ljusa upp kalufsen lite, så jag varvade med blonda slingor och ljusbruna slingor så att det inte skulle bli så hårda kontraster.
Jag klipper och färgar mitt hår själv för det mesta.  Och varje gång som färgen sitter i och jag ser hur håret drastiskt ändrar färg får jag en sån där isklump i magen och tänker att den här gången har jag verkligen totalsabbat håret!  Jag spelar upp skräckscenarior i mitt huvud medan jag sköljer ur håret och ser mig själv smyga in hos en av mina vänner som är hårfrisörskor med allt hår instoppat i en mössa för att fixa vad jag har förorsakat...  Haha - men än så länge har det gått rätt så bra!  Jag har inte ställt till något som jag hittills inte kunnat fixa själv!  :)  Väl färdig och rätt så nöjd lät jag håret självtorka.  Jag kramade i lite spray-in-balsam och tyckte att det var riktigt snyggt när mitt vanligtvis spikraka hår fick lite självfall.

Danny Facetimade från USA och jag svarade med ett leende... det första jag får höra är - "vad är det med där galna håret, håller du på att träna Sh'bam?!?"  Mmmhmm - NICE - så var man tillbaka till verkligheten igen!

What does a girl have to do to get some love around here???

1 kommentar:

  1. Blev ju jättesnyggt!! Sist jag färgade håret själv (för ca 3 år sen) blev det grönt så numera vågar jag inte chansa... :) Kram

    SvaraRadera