måndag 17 mars 2014

Var försiktig... var väldigt, väldigt försiktig...

... med vad du önskar dig - det kan bli verklighet!


Andningen är tung och skälvande.  Jag känner svettdroppar tränga fram och sakta rinna ner längs bröstet och där innanför bultar hjärtat med hårda snabba slag...  Det bränner i musklerna.  Rumpan... magen... ryggen... armar... axlar...  Hela kroppen har fått jobbat... njutit... ansträngt sig till total utmattning.  Jag är alldeles slut i kroppen...  sådär underbart skönt avslappnad som man bara kan bli efter... -snöskottning!!!

Aaaahhhh - jag önskade ju igår att vi skulle få ha vinter ett tag till och här är vi nu med ett nytt härligt snöfall och mer i prognosen!!!  Tänk att man kan bli så glad över lite mer snö.  Jag hoppas verkligen att det ligger kvar ett tag.  Vi Jämtar vet ju inte riktigt hur vi ska spendera påsklovet om det inte finns någon snö?!?

OCH jag har faktiskt njutit!  Jag och min granne pratade precis om vilken fantastisk helkroppsträning det är att skotta och hur knäppa vi är som njuter av det!  :)  Likaså pratade vi om pressen man kan känna om skottningen...  Ni som missade mitt inlägg om det från tidigare i vinter kan läsa det HÄR!

Försökte göra inlägget lite mer lockande då snöskottning inte direkt är det mest upphetsande som finns.  Men jag tror nog att jag lämnar sensuella romanskrivandet till de som kan!  Jag försökte t.o.m. göra googlesökningar på tung andning för att använda lite mer målande ord i språket, men det enda googleresultat jag fick var astmabesvär och krupp i spädbarn, och det lät ju inte speciellt sexigt!  ;)  - Å ni ser ju... jag hade inte ens en isbit för mitt foto utan fick ta en halvskitig istapp som hängde under bilen!  Hahaha!
Tar mig lite tillbaka till 80-talsplanscherna man hade på rummet med putiga läppar och isbitar!  :)  Hittade ingen sån på google heller, så det får bli vatten istället för is... -Men ni fattar?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar