måndag 3 mars 2014

Härlig skiddag i Klövsjö!

Då vädret har varit väldigt fram och tillbaka den sista veckan så hade vi inte planerat mycket inför barnens sportlov.  Men i en såndär sista minuten surprise, så kunde Danny ta ut lite tid från jobbet och vi passade på att åka till Vemdalsfjällen!  :)  Vi åkte hela vägen fram till Vemdalsskalet, men bestämde oss för att vända vid den fullpackade parkeringsplatsen och åka tillbaka till Klövsjö, där det var betydligt glesare med folk.  Färre backar och liftsystem, men alldeles perfekt för vår lilla familj!

Vi hade några härliga timmar i backen och jag bara älskar att vi har kommit till den här punkten i vår familjs utveckling där vi kan alla åka skidor tillsammans.
Efter några åk tog lilleman ankarliften själv och jag behövde inte längre stå med liften i knävecken - ännu en milstolpe!  ;)

Min mamma berättade om en gång när jag var 4-5 år och jag bara skulle åka i hoppen och skogen och lyssnade inte ett dyft på henne.  Till slut blev hon så frustrerad att hon puttade omkull mig mitt i backen, sa till hennes kompis att ta hand om mig och åkte därifrån!  Haha - inte något hon var speciellt stolt över, men jag kan precis förstå henne!  Idag har jag sicksackat mellan granar och hoppat över jättehopp... allt bara för att försöka hinna ifatt min lille 5-åring!  Har en känsla av att detta kommer att bli ett dilemma inom en ganska snar framtid...
Mys på Afterski!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar