söndag 2 mars 2014

"Glöm inte mig!"

Idag har varit en sån där lite halvtuff dag...  Min mammas födelsedag.  Hon skulle ha fyllt 69 år och jag kan inte fatta att det nu är andra året som jag inte kunnat ringa och sjunga för henne.  Som tur är har jag haft fullt upp med en gymnastikutbildning hela helgen.  Det är bra med lite distraktion ibland.  Jag pratade med min mormor ikväll och hon sa likadant.  Det har hänt saker hela dagen och det underlättar.

Jag hittade ett kort på Mamma häromdagen.
 Ett kort som jag kommer ihåg att hon tyckte så mycket om - när de var och plockade hjortron och det var så mycket bär runt henne!  Och i sann Nordenström-anda ser hon till att muskla upp sig lite också!  -haha!  Det är ett härligt kort, men det var när jag vände på det som det knöt åt i hjärtat...


"Glöm inte mig!  Och hur jag ser ut.  Pusssss"

Det här skrev ju hon med lite humor '94 när hon skickade kortet till mig i USA, men såhär 20 år senare så har det ju tyvärr fått en helt annan mening.
Jag är tacksam att jag har så många handskrivna brev och foton som vi skickade varandra fram och tillbaka över Atlanten.  Bara att ha kvar hennes kludd och listor i kollegieblocken som jag använder dagligen gör henne så mycket mer närvarande.

Grattis min fina, fina mamma på 69-årsdagen.  Jag kommer aldrig glömma hur du ser ut!  <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar