måndag 10 mars 2014

Upphetsande vardag?!?

Ahhhhhh, härliga vardag!!!
Tänk när jag var yngre, så var det här det värsta man skulle kunna tänka sig... struktur... schema... ordning...  Bara ordet vardag var ju lika upphetsande som beige och lagom!
Nu känns det helt underbart att ha lämnat av barnen på skolan och kunna ägna mig åt det jag brinner för!  Idag ska jag finslipa de sista detaljerna på ett träningsprogram för ett par PT-kunder som jag möter upp med på Star Gym ikväll samt börja träna in nya releasen för Sh'bam-klassen som jag leder på Fristilen.

Jag är så nöjd att jag ändå till slut valde att vara min egen företagare och kunna jobba på olika ställen.  Kanske inte lika tryggt som att vara anställd, men jag gillar variationen i vardagen.  ... Inser nu att jag kanske inte har ändrat mig så himla mycket sen jag var ung...  ;)

De sista dagarna på lovet tillbringade vi i stan.  Jag fick in en kort löparrunda i lördags på 4.4 km.  Det var sånt härligt väder, men det blåste rätt kraftigt.
Det kändes som om jag tryckte på rejält och fick upp ett bra tempo... tills jag kollade min app när jag kom hem!  Haha - kilometertiden låg typ 4 sekunder lägre än när jag sprang en mil!  Jag måste nog ha varit rätt stum i benen från förra rundan.

... Och DÅ kommer jag nu till mitt tips för dagen!  :)  För trötta stumma ben och fötter så kan jag verkligen rekommendera att lägga lite extra fokus på fötterna!  Det händer lätt att man stretchar vader, lår och kanske nån höftböjare, men glömmer fötterna.

Jag brukar stå på en hård gummiboll, men det går bra med en tennisboll.  Stå upp och börja med bollen längst fram under tårna.  För över vikten på bollen så mycket du kan och stå där ett tag.  Flytta sedan bollen bakåt i omgångar under trampdynan och se till att ta dig tiden att stå still ett tag på varje punkt så att musklerna i foten verkligen slappnar av. Avsluta med hälen och byt sedan fot.  Det är en fantastisk känsla när man sedan kliver ner med foten på golvet!  Jag har märkt att detta även underlättar min smärta som jag ibland får i hälsenorna, när inte stretching av vadmuskeln räcker.

1 kommentar:

  1. Jag tycker också vardagen är fantastiskt trevlig! Det är skönt att veta vad som kommer härnäst, inte för mycket drama tack ;)

    SvaraRadera