lördag 10 december 2011

Det har varit bråda dagar...

Först och främst - jaaaa, Mamma är här och det är alldeles.. alldeles underbart!!!
Vi åkte upp till Washington för att hämta upp henne och Örjen (mammas kusin).  Jag var ett vrak när de väl kom ut till oss i vänthallen - Jag blir alltid så rörd när jag är på flygplatser.  Jag visste redan att Mamma hade beställt rullstolsservice för att underlätta det för sig, men när jag såg henne rullas ut så brast det för mig.  Jag är bara så lycklig att den här tiden har kommit och hon kan vara hos oss ett tag!

Mammas hund klarade flygningen okej, men jag tvivlar på att hon skulle vilja göra det igen...  Det var tydligen väldigt hoppigt och guppigt de sista 45 minutrarna och man kan ju bara undra vad en liten hund tänker...  Hon blev i alla fall väldigt glad när hon såg oss och skrek och ylade hela vägen ut ur flygplatsen.


I tisdags började Danny ett nytt jobb och på kvällen skulle Skyler vara med i stadens årliga julparad.  Hon var så himla stolt att hon skulle få vara med och sitta uppe på sin dansstudios vagn i paraden.  Hela upplevelsen var väldigt "middletown America", men eftersom vår dotter var med så var det ju självklart perfekt! :)

Min lilla tjej var lite nöjd! :)


Lite förväntat av en sån här stad så var det många ekipage som
hedrade 9-11.


Igår hade vi både rörmokaren här för att försöka fixa vår varmvattentank - vi lyckas bara få till ca 1 dusch innan varmvattnet tar slut.  Och för oss som är 5 i familjen - och nu med två till i huset, så är det nödvändigt med lite mer hetvatten... Några timmar senare kom sotaren för att kolla öppna spisen och skorstenen.  Vi hade hoppats att kunna använda spisen för extra värme i huset till vintern, men tyvärr är det för mycket som behöver repareras för det.
I vilket fall är skorstenen nu ren och fin för Tomten!
Idag fick Mamma och Örjen följa med barnens farmor och farfar till Porters skola för "Grilled cheese with Grandparents" då veckans bokstav var G.  Varma ostmackor gjordes direkt i klassrummet med hjälp av ett strykjärn!  De hade tydligen haft jättekul!  Jag och Oliver var iväg på en dockteater på hans dagis.  Han ville inte alls gå till skolan idag, då det ju är hans lediga dag - men han tyckte teatern var jättekul och kunde inte sluta prata om den när vi väl var färdiga.

Direkt efter upphämtningen av Skyler och Porter så hade deras skola en speciell shoppingupplevelse för barnen.  Det var en massa bord uppsatta med saker där barnen själva kunde köpa julklappar till sina föräldrar, syskon, mor- farföräldrar eller djur.  De fick sitt eget kuvert med pengar i och ungefär hur mycket de kunde spendera på varje person och sedan fick var och en hjälp av en äldre high-school elev som gick runt med dem och räknade ut vad de kunde köpa och för hur mycket.  Jag tyckte det var en sån gullig idé och barnen var väldigt stolta över att få ha köpt våra julklappar helt själva. :)
Shoppingguiden
Zoe och Mitzy går bättre ihop än jag hade förväntat mig.  Vi har gått och väntat på att Zoe ska ryta till och säga ifrån, men hittills har hon bara visat tänderna och sedan gått därifrån - t.o.m. när Mitzy kom och la sig tillsammans med henne i hundkorgen (!)  Det kommer nog bli bra med de här gamla damerna...
Mitzy 10år och Zoe 13år

Ja, det har varit mycket den här veckan och min förkylning har fortfarande inte släppt.  Jag hoppas verkligen att Mamma inte har fått i sig några baciller, men tyvärr är det inte så mycket man kan göra...
I morgon ska jag låta Danny ta barnen och krypa in i något hörn och plugga!

Kram!

3 kommentarer:

  1. Låter som ni haft underbara dagar:)
    Kram till er
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Så glad jag blir att få läsa att allt har gått bra med resan för både Monica och Mitzy. Toppen också att hundarna fungerar tillsammans. Nu kan jag slappna av. Vi har fått massor av snö i Brunflo. Tuva och Atla njuter. Tuva beter sig som en valp i snön och hon buffar på Atla för att få igång henne.
    Hälsa så gott till mamma, Mitzy och hela familjen!

    SvaraRadera
  3. Så härligt att ni äntligen har mamma hos er. Och så Mitzy, behöver hon inte sitta i karantän 6 månader? Hur funkar det egentlihgen? Ha det alldeles underbart nu och njut av varandra, vilket jag ju vet att ni gör. kRAM

    SvaraRadera