söndag 4 december 2011

Mammas resa har börjat!!!

Sitter och väntar på att få Skypa med Mamma.  Hon och hennes kusin har tagit sig till Stockholm idag och i morgon kommer dom till oss!!!!  Hurrrraaa - jag är så glad! :)  Mammas kusin, Örjen erbjöd sig att följa med henne på resan över och stannar ett par veckor med oss också.  Det känns väldigt skönt att han är där som stöd för henne just nu.

Jag och Danny åker till Washington DC för att hämta upp dem.  Mamma har med sig sin hund som ska få flytta till oss och bli Amerikan :) och åker de till DC så behöver dom bara byta i Köpenhamn vilket känns tryggare för hunden.  - Eller för oss... för hunden - ja, ni förstår vad jag menar.

Nu ska jag bara kolla om vi möjligtvis åker förbi IKEA på vägen...  Vi håller på att julpynta idag och det är lite saker som skulle kunna vara bra att ha...  Jag vet att det ska finnas en affär åt det hållet om jag bara kan övertyga min make att vi behöver stanna...  ; /

Kram!

3 kommentarer:

  1. Åh så underbart och vilken fantastisk kusin och så härligt med hunden. Ni är bara bäst på att ta hand om varandra! KRAM

    SvaraRadera
  2. Så kul för er!
    Och roligt att hunden får flytta med:)
    Hur länge får han sitta i karantän då?

    IKEA utanför D.C var en räddningsplanka när jag bodde där! Köpte salt lakrits, kalles kaviar, knäckebröd och lingonsylt i parti och minut!

    Tänk att en gång när jag var där, hade de en liten tiding som hette Sverige nytt.
    På framsidan var Ytterhogdals kyrka:) Det var också ett repotage av Frans Järnankar, om emigrationen från Härjedalen i allmänhet och Hogdalsbygden i synnerhet.
    Vad är oddsen liksom?

    IKEA ligger strax söder om D.C. Inte allt för långt från flygplatsen om jag inte minns fel.
    Det ligger i anslutning till ett stort köpcentra (minns tyvärr inte vad det hette..) Det fanns ju några köpcentrum. Kan vara Potomac Mills...?

    Var tvungen att googla, och det var rätt:

    http://maps.google.com/maps?rls=com.microsoft:sv:IE-SearchBox&oe=UTF-8&rlz=1I7GPEA_sv&um=1&ie=UTF-8&q=ikea+washington+dc&fb=1&hq=ikea&hnear=0x89b7c6de5af6e45b:0xc2524522d4885d2a,Washington,+DC&ei=lnbcToyQMo2utweOsYzuAQ&sa=X&oi=local_group&ct=image&ved=0CAYQtgM&iwloc=cids:6243677075934072802

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Tack Susanne. Vet ej om vi kommer att stanna till där den här gången. Jag tror jag kommer att ha lättare att få Mamma att hänga på till IKEA, när vi skjutsar upp hennes kusin som åker hem om ett par veckor. Danny är lite svårflörtad när han vet att det är julpynt vi redan har - men som jag bara vill ha mer av... :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera