fredag 16 december 2011

Godisstrutar i filttyg

Julstämningen börjar sakteligen infinna sig och här fejar vi på som bara den!  Barnen går sista dagen i skolan i morgon innan jullovet och såhär i sista minuten har vi kokat hemgjord kola med mörk choklad och havssalt som vi ska ge till lärarna i julklapp.  Här i USA ger man nästan alltid lärarna presenter i slutet av terminerna, men istället för att gå ut och köpa något så tycker jag det är roligare att ge något som det ligger hjärta bakom.  Godisarna ska vi ge i små strutar som jag ikväll har suttit och limmat ihop av filttyg och fjädrar.  Jag såg liknande såna strutar (fast i papp) på en affär för några veckor sedan, men snål som jag är så tänkte jag att såna kan man ju fixa själv...  Jag tycker de blev riktigt söta! :)


Nästa fredag har vi bjudit in till ett öppet hus med svenskt julbord, så i morgon får vi nog börja förbereda för köttbullar och sånt man kan göra i förväg.  Nu måste jag sova, för jag ska upp tidigt och snurra in godisarna i papper.

Kram!

2 kommentarer:

  1. Vilka fina strutar! Absolut mycket mer tanke bakom att göra dem själv och ge bort.
    Måste ju fråga vad för skinka har du till julskinkan?

    SvaraRadera
  2. Jattefina strutar Erika! Har har jag fatt dille pa att fixa egna julgranskulor. Barnen haller farg inne i glaskulor och sa svischar man runt lite sa blir dom jattefina! Kram pa dig!

    SvaraRadera