måndag 5 december 2011

Städning och countrymusik...

Klockan är efter 3 på natten och jag är uppe och kurerar en irriterande hosta och nästäppa som inte vill ge med sig.  Det sista jag vill vara när Mamma kommer så är det förkyld, så nu försöker jag tvinga allt ur kroppen med bihålesköljning och lime/igefära/honungsvatten.  Jag vet ju att det bästa är att sova bort krämpor, men just nu är jag pigg som en lärka och kan omöjligt göra det!  Kan kanske ha att göra med att Mamma och Örjen just nu är på Arlanda redo att åka!!! ;)

Igår blev det superstädning som hette duga! Och för att ni ska få full effekt bör ni nog lyssna på låten nedan...



För städning här hemma innebär radion på högsta nivå och en halv scenshow innan jag är färdig! ;D

Jag laddade ner spotify för någon vecka sedan, men har inte börjat använda det än, så om jag inte lyssnar på i-tunes så är det Country musik som gäller här hemma eller i bilen.  Och efter snart 15 år med Danny så har jag börjat uppskatta den mesta country musiken.  (Jag har fortfarande lite svårt för steel guitars...)  Och visst håller ni väl med om att det är lite "catchy" - eller är det jag som har blivit helt hjärntvättad?

"... country girl, shake it for me girl, shake it for me girl..."
Jaja, rent och fint blev det i alla fall! :)

Kram!

5 kommentarer:

  1. Du är inte alls konstig. Smyglyssnar på Martina McBride, Brad Paisley, och Carrie Underwood på youtube när jag kommer åt;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Haha - ja, det är det som är problemet. I Sverige kan man liksom inte erkänna att man lyssnar på country! :)

    SvaraRadera
  3. Ha ha tror allt att du har blivit lite hjärntvättad :) näe skojar bara.
    Men just det där med country märkte jag när vi i somras var på semester i USA att det var det enda i stort sett som spelades på radion :)
    Hoppas att förkylningen släpper.
    Take care

    SvaraRadera