fredag 23 december 2011

Washington DC och "The Mother-ship"...

Eftersom vi har hållit på och stökat och pyntat och lagat mat de senaste dagarna så tänkte jag dela med mig av lite foton från Washington DC som vi åkte till i helgen.  Det var ju dags för Mammas kusin, Örjen att åka hem i måndags, så vi passade på att åka upp till DC i söndags för lite sightseeing och mys.  Eftersom mina barn var mer intresserade av poolen på hotellet än att se en gammal staty av Abraham Lincoln, så blev det inte så mycket sett av oss.  Jag och Danny har ju varit där förrut och bestämde oss för att ta en helg någon gång inom snar framtid för att visa barnen allt detta.


Vår vy av hotell-lobbyn

Cool Porter gör stan

Posering framför Vita Huset



"The National Christmas Tree" - vilket är en av de fulaste granar jag sett...

Julgranar representerade av alla 50 stater med Vita Huset i bakgrunden

Ett av JFK's kända citat

John F Kennedy och Jackie Kennedy's gravar vid Arlington Cemetery

Några av alla dessa tusentals soldater som är begravda i
Arlington Cemetery
Efter att vi släppt av Örjen på flygplatsen stannade vi till på inget mindre än IKEA!!!  En gång när min kusin var på precis den här affären sa hennes dåvarande pojkvän när de körde upp; "We have arrived at the Mother-ship!"  Ja, det är kanske lite så vi utlanssvenskar känner om IKEA. Tänk att man kan bli så glad av att få se denna strukturerade affär med pilar på golvet! :)


Hela byggnaden var precis som den i Orange County!  Haha - för er som vet -  rulltrappan upp, gå till vänster runt hörnet runt hissarna, barnleksaker till höger och restaurangen till vänster, toaletter rakt fram... ;D

Pojkarna var lite less efter någon timma och helt plötsligt hittade jag dem såhär i en avdelning.
Man kan ha mycket kul med hundrumpe-hängare...

Näe, nu får jag önska er en god natt.  I morgon är vår bjudning med Svenskt Julbord.  Vi har precis gjort färdig en kycklingleverpastej - helt underbar tycker vi - tvivlar på att den går hem hos amerikanarna...
Håll tummarna! :)

Kram!

7 kommentarer:

  1. TYCKER ATT JAG HÅLLER IGÅNG GANSKA BRA, MEN JAG BLIR SÅ TRÖTT NÄR JAG SER HUR MYCKET NI HINNE MED.

    ÖNSKAR I ALLA FALL DIG ERIKA OCH DIN FAMILJ A WOUNDERFUL HOLIDAY SEASON.

    SvaraRadera
  2. Vilken jättebra sightseeing av Washington nu behöver vi inte åka dit. Vi har nu här i Stockholm ätit julbord och sitter o väntar på tomten. God Jul på er

    SvaraRadera
  3. är det en Gneisjacka jag ser?? vi har deras LURV - barnens absoluta favoriter!!
    hoppas ni har en bra jul!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är en Gneis!
    Jag köpte den med byxor på loppis när jag var hemma hos Mamma. Nu är det favoritmärket att söka efter på loppisar i framtiden! :)
    Kram och God Jul!

    SvaraRadera
  5. Hej Erika, Hoppas allt är bra med er alla (inkl. mamma!) Tycker det är super kul att följa din blogg. Och vilka fina bilder från Washington. Hoppas ni hade en riktigt God Jul.
    Kramar till er alla - Jeanette

    SvaraRadera
  6. Gott nytt år till er alla! Från Maria och Peeter Här i Östersund har vi haft storm och oväder!

    SvaraRadera
  7. Åååh! Nostalgi:) Bodde ju strax utanför D.C i ett år.
    Måste tillbaka snart känner jag!

    Kram Susanne

    SvaraRadera