onsdag 4 januari 2012

Årets första Gympass...

Det har precis öppnats ett Gold's Gym här i Colonial Heights, VA - och om man blev medlem innan den 31 december (som vi blev) så kostade det bara $1 i anmälningsavgift och $10 i månadsavgift utan att behöva behöva binda sig i något kontrakt!  Helt otroligt!

Nu var det ju förståss både nyhetens behag och en av de första dagarna på året - så gymmet var fullpackat och personalen verkade helt tafatta.  Det verkar som om det var sån press på dem att öppna den 1:a januari att de inte riktigt var redo.  I ett rum har de löparband och cyklar framför en stor filmduk där man kan se på film medans man tränar.  Kul idé, men tyvärr luktade rummet så mycket lim och nymålat att jag personligen inte skulle kunnat träna där inne.  Jag väntar nog med min bio-träning ett par veckor...  Tvättställen vid damernas toalett var dammiga och smutsiga, vilket sänker kvaliteten drastiskt för mig.  I vårt Gold's Gym i Huntington Beach där vi tränade var det alltid två städare som jobbade varje skift.  Det var ett äldre gym, men det var alltid rent och fräscht.  Jaja, för hoppningsvis ordnar väl allt sig tids nog - men det är såna detaljer som är så viktiga i mina ögon.


Jag började min träning på löparbandet.  Det blev 5 km, med 1-minuters intervaller (jogging / sprint) i sammanlagt 10 minuter i mitten.  Jag körde sedan situps med boll och armhävningar med fötterna vilandes på bollen.  Jag fortsatte sedan armträningen med pull-ups (bild) och tricep-dips (bild) och avslutade till slut med bicepscurls och tricepslyft med fria vikter.

Det var skönt att komma iväg och känna att jag hade ork efter alla förkylningar jag har haft.  I morgon ska jag åka förbi och lämna in en jobbansökan och hoppas att de inser hur mycket de behöver min hjälp... ;)

Kram!

1 kommentar:

  1. Ja va kul! Hoppas du far jobb dar, det skulle ju vara toppen:) Gott Nytt Ar pa er!

    SvaraRadera