fredag 6 januari 2012

Uppdatering om Mamma...

För er som undrar och vill ha en liten uppdatering, så mår min Mamma bra.  De senaste 3 dagarna har hon fått frossa och feber på kvällarna, så vi försöker att räkna ut vad det kan komma sig av.  Vi har ju haft våra krämpor i familjen också, så det kan ju vara att hon har fått sig en släng av något från oss.  Hon är ute och promenerar och det är jätteskönt att se med vilken kraft hon kan gå!  När jag lämnade henne i Sverige i oktober hade hon varken ork att gå - eller möjlighet, för alla hennes kramper.  Jag lovar att hon också vilar när hon blir trött!

Vi är ju medvetna att hon troligtvis måste fortsätta med cellgiftsbehandlingarna när hon kommer hem.  Det är den enda behandlingen som kan erbjudas för hennes typ av cancer.  Just nu experimenterar vi lite med andra alternativ - att försöka göra kroppens ph-värden mer basiska så att cancercellerna inte ska trivas.  Hon tar även alger, vitlök och antioxidanter för att bygga upp immunförsvaret och förhoppningsvis samtidigt attackera cancercellerna.  Alla kroppar funkar olika - det handlar om att prova sig fram - och Mamma känner att hon måste själv försöka göra vad hon kan.  Ni som känner henne vet att hon inte är den som ger upp!

Hon tappade inte håret under behandlingen, men såhär i efterhand så lossnar det som bara den.  Jag klippte hennes hår när hon precis kom hit, i början av december.  Nu tycker Mamma att det ser så risigt och tunnt ut att hon vill att jag ska klippa det kort!  Oj oj oj... hon överlämnar sig helt till mig och säger att man kan ju alltid spreta till det lite med mousse! ;D  Håll tummarna!

Här är en bild när hon Skypade våra kära vänner Maud och Anders på julafton... (Jag tycker den är så skön!)
Kram!

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild jag blir så glad att hon mår bra och jag ser att hon är sitt vanliga jag mycket skratt och kämpaglöd.
    Jag förstår också att hon är lycklig att kunna vara hos er Barn och Barnbarn är ju något alldeles extra går inte beskriva förrän man upplevt det.

    Många kramar till er alla och en extra till Monika
    Gun

    SvaraRadera
  2. Så skönt att höra att Monika njuter av varje sekund hos er. Att få vara hos barn och barbarn är den bästa vitamininjektionen i världen. Jag vet! Monika är alltid fin så hon fixar nog en tuff kortkort frisyr också. Hälsa att hon tar tillvara de veckor hon har kvar och hoppas innerligt att det bara är en vanlig förkylning hon dragit på sig.
    Kramar till er alla och en extra till Monika och Mitzy.
    Brunfloborna, Lena, Kalle och tollardamerna Tuva och Atla

    SvaraRadera
  3. Härligt att se Monika på bilden. Ha det så fint. Kramar till er alla
    Ulla-Britta

    SvaraRadera
  4. Hon är så vacker din mamma, och det gäller både inifrån och utifrån! Kram till er båda och kämpa på

    SvaraRadera