lördag 14 januari 2012

Främmande känslor...

Jag har nu jobbat min första vecka som PT och idag på eftermiddagen så började för mig en numera ganska främmande känsla att infinna sig... Jag har FREDAGSKÄNSLA!!!  Jag kan nog inte komma ihåg när jag hade det sist.  Som en hemmamamma så ändras ju inte dagarna så himla mycket för att det är helg...  Det känns nästan som om man skulle ha ställt fram OLW-skålen och hyrt sig en video.  Ja, nu blev det ju inte riktigt så.  Barnen fick i och för sig pizza till middag, men jag och Mamma föredrog kryddig kyckling och nudelsoppa och granatäpplen till efterrätt.

Träningarna har gått jättebra.  Jag har haft allt ifrån studenter till åldrande lastbilsschaffis och rehab-behövande.  I torsdags tog jag även på mig en hemmaträning med en vän till familjen.  Även om det är kul och en bra erfarenhet att få jobba på gymmet så känner jag redan nu att det är hemmaträning och cirkelträning i parker etc. som jag brinner för.  Det är ju fortfarande lite för kallt ute för att folk skulle komma med och träna i en park, men jag kommer nog att börja planera att göra något eget nu i vår.

Nu ska jag ta mig ett glas rött och fortsätta att njuta av min fredagskänsla! :)
Kram!

1 kommentar:

  1. jag har också efter att i flera år arbetat oregelbundet (dag kväll natt helg storhelg) ff en stark känsla för helgen! är det fredag så är det! bästa dagen på veckan! trevlig helg!

    SvaraRadera