måndag 23 januari 2012

Min Mamma åker idag...

Om ett par timmar ska jag köra upp Mamma till Washington för hemresa till Sverige.  Det känns tungt och tråkigt och det hjälper såklart inte att det är gråmulet väder...  Moffens väderpinne hänger t.o.m. ledsamt på sitt träd här ute...


Mamma har kommit i bra form och det är ju inte direkt uppiggande att hon ska tillbaks och ta mer cellgifter, men det är väl tyvvär något vi måste vänja oss vid.  Vi har haft 7 underbara veckor och hoppas att nästa visit kommer fortare än förväntat.

Mammas hund, Mitzy har gått omkring och luktat på resväskor och annan packning.  Hon kommer ju att stanna och bo hos oss.  Hon avgudar min Mamma, så saknaden blir nog stor - fast jag har en känsla av att hon kan anpassa sig och ha det rätt bra ändå... ;)

Kram!

2 kommentarer:

  1. Krama Monica från mig!
    Och förbered henne på att här är osannolika mängder snö!! Mer än på många år...

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Håller alla tummar och ser framför mig en framtida flytt för Monika över pölen för att vara nära sin älskade familj och för er att kunna vara närmre henne. Livet är för kort för att inte leva med dem man älskar. Kramar

    SvaraRadera