lördag 7 januari 2012

Undrar om jag någonsin får en "Statusgran"?

Ända sedan jag var 9-10 år och kom hem till min kompis som hade en perfekt pyntad julgran, så har jag önskat att vi också var en sådär modern familj, med julpynt i två utvalda nyanser...  Ni vet vad jag menar, va?  En såndär "NK-gran" som man ser i fina tidningars julbilaga...

Men i vår familj åkte varje år den där gamla papplådan fram med julpynt som jag och min syster hade gjort när vi var små.  Det var kott-tomtar med bomullsskägg, glasspinne-stjärnor och tomtar gjorda av äggkartonger med flörtkulor!  Den sistnämnda gjort av min syster och är enligt min Mamma det finaste hon har!

Och nu äntligen förstår jag... Nu när jag har egna barn och vi står här med vår överpyntade gran med alla möjliga slags dekorationer...


Jag, Mamma och barnen hade julgransplundring och dansade ut julen igår kväll.  Och när vi hade plockat ner alla små fotoramar gjorda i skolan, snöstjärnor klippta i papper och pynt gjort av modellera så undrade jag just om jag någonsin kommer att få min fina "statusgran".  En sak jag vet säkert är att de lådorna vi packar undan nu kommer att komma fram nästa år också och jag kommer med stolthet att hänga upp alla gamla hemgjorda dekorationer plus alla nya som följer med hem från skolan. :)



Nu är glada julen slut, slut, slut...

Kram!

2 kommentarer:

  1. Vi har inte så mycket av det hemmagjorda i våran, det mesta får hänga på barnens rum. Men en och annan garntomte eller kotttomte hänger nog där:)
    Nu har ingen av dem varit så väldigt pyssliga, så det är väldigt lite pynt de kommit hem med.
    Däremot åker allehanda andra märkliga saker upp, och någon statusgran, nä, det har inte vi heller:)

    Men en vacker dag....

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. I do love you baby with all your customs new and old. This is what will be YOUR family tradition. Forget about that NK thing because I bet your friend do
    es not remember that decoration either, and like you has her own children's decorations in her tree.

    SvaraRadera