onsdag 18 januari 2012

Juice och Muffins av samma frukt!

Tre och en halv vecka har gått sedan jul och min juicer andvänds fortfarande flitigt här hemma!  Är det inte så att man måste göra något i minst 3 veckor för att det ska bli en vana?  Eller så hade det nåt med tobaksavvänjning att göra... ;)  Jaja, i vilket fall känns det betydligt bättre att kunna ge barnen hemmapressad juice (där man kan smyga i lite främmande grönsaker och sånt)  istället för att de får köpejuice (där någon säkert har smygit i lite främmande kemikalier och sånt)...

Idag blev det juice av Äpple, Morot, Rödbeta och Apelsiner.  Sedan använde vi det överblivna fruktköttet till muffinsfyllning och till en Äpple-Rödbets-Apelsin-Morotskaka.  Båda blev riktigt saftiga och goda och inte helt fel att ge till barnen.  Fast nästa gång ska jag se till att använda honung istället för socker i kakan.



Kram!

3 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt haft funderingar på att köpa en sån där! Tror att den skulle användas massor här hemma! Men gud va bra att du kunde använda köttet från frukten till muffinsarna!!
    Tack för tipset!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Mums va gott det ser ut! Far nog skaffa mig en juicer jag ocksa:) Kram!

    SvaraRadera
  3. Duktig mamma,proud of you.

    SvaraRadera