fredag 18 november 2011

Idag fann jag migsjälv mun mot mun med en främmande man...

... tyvärr hade han inga armar, så något mer än så blev det inte.  Ja, han hade inga ben heller för den delen... eller underkropp över huvud taget - och så var han gjord av plast.  Men han fick mig ändå att känna mig trygg, stark, självständig och fullständigt kapabel att ge Första Hjälpen!


Jag har insett att jag måste ta tag i mitt PT-certifikat och tänkte att om jag bokar in en dag att ta mitt prov, så blir jag ju tvungen att göra det.  Men det var nödvändigt att uppdatera mina Första Hjälpen certifikat för att över huvud taget få boka in provet - så idag fullbordade jag det!  Det mesta av kursen kunde jag göra på internet.  Det var väldigt behändigt.  Man pluggade in allt väsentligt och tog ett skriftligt prov på datorn och sedan kom en utsänd från American Heart Association hem till vårt hus med ett par dockor och gjorde det praktiska provet här.  Hur smidigt som helst! :)  I morgon ska jag boka in min tid för PT-provet...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar