söndag 13 november 2011

Thanksgiving-skollunch

Vi har haft Dannys lillebror med familj på besök i helgen.  De bor i North Carolina och var uppe här i Richmond för att springa en halvmarathon igår.  Det har varit jättekul att se dem.  Barnen har lekt konstant med sina kusiner och igår fick även den yngre av pojkarna vara med i Porters fotbollsmatch. De var så söta ihop och spelade jättebra tillsammans.
Igår eftermiddag och kväll var jag ute med min svägerska, Jessica och hennes vänner.  Vi träffades på en vingård och satt ute i trädgården med picknick-korgar och drack vin.  Sedan avslutade vi kvällen på en Mexikansk retaurang - skoj!

Thanksgiving närmar sig med stormsteg och därför bjöd skolan in föräldrarna i fredags för att äta en Thanksgivingliknande lunch med våra barn.  Jag och Danny mötte först upp med Skyler på hennes lunchtimma och en timma senare med Porter.  Vi blev serverade potatismos, kalkongryta, stuffing och gröna bönor som simmade i saltvatten.  Till efterrätt fick vi en jordgubbsbakelse där jordgubben var någon slags grenadin...



Maten blev serverad direkt på plastbrickorna.... och även om jag blev påmind om varför jag inte låter barnen köpa lunch på skolan så ÄLSKADE jag det!!!  ... Ja, inte maten, uppenbarligen - men att få vara med barnen i matsalen och studera dem i sin omgiving.  Det är sådär typiskt Amerikanskt som man såg på filmer när man var yngre.  Vi lämnade skolan proppmätta och jag lite lätt förundrandes över hur många grader de där brickorna blir tvättade i innan de används till nästa lunch... ; /
Kram!

1 kommentar:

  1. Mysigt att ata inomhus. Antagligen ar diskmaskinen ganska het inuti men det diskas nog bara i nagra minuter. Det finns manga saker i Kalifornien som jag tycker om men att alltid ata ute i ur och skur pa picknickbord som skatorna kommer och skiter pa ar inte trevligt:( Det ar konstigt att inte barnen blir sjuka av det!

    SvaraRadera