onsdag 23 november 2011

Något jag saknar från Kalifornien så är det...

... all västkust-Mexico-mat!!!  Grillad fisk, räkor, avocado, lime, fräsch salsa... mmmmm!  Det smakar helt annorlunda och är så mycket godare än den Tex-Mex mat som finns på de flesta Mexikanska restaurangerna här.

Idag bestämde jag mig därför för att göra fisktacos till middag.

Istället för ris så valde jag att använda "Wheat Berries", vilket jag tror är hela vetekorn på svenska.  De tar lite längre tid att koka (ca 1 timma för 2dl!) - man måste prova sig fram till vilken konsistens man föredrar.

Våra fisktacos bestod sedan av:
Tortillabröd (lätt stekt på båda sidor så smakar de bättre)
Svarta bönor
Vetekorn
Strimlad Vitkål
Grillad Lax och Tilapia (vit platt fisk)
Riven ost
Hemgjord Salsa (Tomat, lök, vitlök, limejuice, olivolja, vinäger, salt, peppar, cayennepeppar)

Rulla ihop och njut! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar