fredag 25 november 2011

Mitt Thanksgivingdygn baklänges...

Ligger här på golvet och tänker tillbaks på det senaste dygnet.  Jag, Jessica, Nikki och Paige har nyligen kommit hem från en dryg 9 timmars shoppingtur på Black Friday - USA's största shoppingdag på året (dagen efter Thanksgiving).  På alla mina 17 år i USA har jag aldrig varit ute och shoppat den här dagen.  Men här på östkusten hänger jag nu med på familjetraditioner och ville inte missa en shoppingdag - eller NATT, menar jag ju! - med mina svägerskor och brorsdotter. :)

Här nedan kan ni följa delar av mitt dygn, med början just nu:


12:45 Slöar på golvet...


09:52 i bilen efter 9.5 timmars shopping...



06:45 Börjar bli menlöst trötta...


00:15 På väg ut ur huset för att shoppa loss...


21:30 Utslagna barn, hundar och makar efter en lång Thanksgiving-dag...


19:00 Underbar Thanksgiving middag intages.  Ugnsstekt kalkon, rostade rotfrukter, mosad sötpotatis, vitlökssauterade gröna bönor och kalkon/gräddsås.. Mums!

18:57 Hungriga barn...


14:00 Snack i väntan på att kalkonen ska stekas...


11:55 Färdigstuffad kalkon i väntan på ugnen...



11:52 Svägerskor i matlagningstagen...

22:00 i onsdags - förberedning av Thanksgivingmiddagen...




28 timmar vaken - 1000-tals kalorier konsumerade - 100-tals dollar spenderade och dåliga odds på att få någon vila idag....   Happy Thanksgiving!!!! :)

Kram!

2 kommentarer:

  1. Helt underbart att ha tva svagerskor att dela Thanksgiving med! Sjalv har jag bara en svagerska... och hon bor i Sverige:( Far mig att tanka att man skulle ha satt fler barn till varlden nar man hade chansen. Black Friday shopping ar inte for mig men det sag jattemysigt ut att shoppa tillsammans. Kram pa dig!

    SvaraRadera
  2. Mysigt! Här firar vi första advent idag... fast ngn julstämning har jag inte. +10 grader ute och gröna gräsmattor =( men mamma hemma i Östersund sa att det börjat snöa lite där iaf! avis? JA!

    SvaraRadera