fredag 8 juli 2011

Avresedagen framflyttad...

Jaha, vi har inte ens kommit iväg - och ligger redan efter schemat...  Vi har träffat ett par mäklare de senaste dagarna för att passa på att lägga ut huset till försäljning när vi är bortresta.  Allt sånt förberedande har gjort att vi måste skjuta fram avresedagen med en, kanske två dagar - men eftersom detta är den största försäljningen vi har gjort i våra liv så är det självklart viktigt för oss att få allt i ordning.

Extra tid har bara betytt att vi har mer tid att hitta fler saker som vi tycker bör åtgärdas här hemma.  Idag har varit nonstop fixande och förberedande.  Och då barnen har varit helt otroliga så har jag inte haft en gnutta förståelse över att de kanske skulle vilja leka med sina leksaker som jag har ställt undan på sina platser.  Böcker är sorterade och står i storleksordning - varför skulle de möjligtvis behöva läsa just nu?!?  ; /  Och när de blir lämnade lite för länge så kommer de bara på knäppa saker...  Efter att jag hållit på och fixa i köket i 10 minuter - max - hittar jag Porter och Oliver på framsidan av huset med hela sittdynan från soffan, en tub tandkräm och några pappershanddukar upprivna i små, små bitar...  ALLVARLIGT??  Varför?

Tack och lov fick jag lite av en break när granntjejen ville träna med mig i parken på eftermiddagen - det behövdes verkligen!  Jag känner mig så oplanerad nu när träningsutmaningen är över...

Tanken var alltså att vi skulle sticka iväg i morgon, men om vi hinner med allt vi behöver efter våra mäklarmöten i morgon bitti så sticker vi på lördag morgon - allra senast söndag.

Kram och Go´natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar