måndag 4 juli 2011

Ingen buckla... ingen medalj... inga prispengar... inte ens ett diplom...

 ...bara en underbar känsla av att ha presterat något som jag bestämt mig för!!!  5 veckors träningsutmaning har kommit till sitt slut och jag klarade det! :D Hah!  Hur har det gått för er???  Jag hoppas att ni också nådde era mål.

Mitt sista styrkepass i morse började med 10 minuter med hopprep som har vikter i handtagen.  De känns inte alls tunga när man håller i hopprepet, men jäklar vad det bränner efter någon minuts hoppning!  Jag körde sedan armar med kettlebells samt triceps pushups (armhävningar då man håller armarna tätt intill kroppen och pekar armbågarna bakåt).  Sedan blev det rumpan med djupa knäböj och utfall.  Jag avslutade med magövningar både på boll och på golvet.  Hurraaaa - jag är färdig!!!

I morgon är det 4th of July och jag tänker inte träna alls!  Bara äta hamburgare, hot-dogs och röd, blå, vita desserter och känna mig som en riktig Amerikanare!!! :D

Kram!

2 kommentarer:

  1. Tack för en rolig utmaning! Jag klarade det nästan.. missade ett styrkepass sista veckan, illa. Förra veckan var sista innan semestern så det var ovanligt mycket att stå i, men det borde inte vara någon ursäkt. Sprang i allafall ett lopp i fredags, det var riktigt kul, förbättrade min tid med en minut från förra året så jag är nöjd. Fick med yngsta sonen (den andra hade feber) också (barnen sprang 700 meter), han har varit så nöjd hela helgen och gått omkring med sin medalj!
    Gärna en ny träningsutmaning igen om ett tag, jag hänger på!

    SvaraRadera
  2. Jättebra jobbat, Jenny - både med utmaningen och loppet! Jag såg din sons bild på F.B. - han såg så stolt ut! ;) Ja, vi kanske tar en till utmaning till hösten igen...

    SvaraRadera