lördag 2 juli 2011

"Wax on - wax off..."

Everybody was Kung-Fu fighting...
Allt detta skrubbande och jag är helt slut!  Det låg nog lite sanning bakom Mr. Miyagis "wax on - wax off" övningar...  Mamman som tyckte det var okej för barnen att sätta klistermärken på sina dörrar har lärt sig en läxa idag... ; /  För att inte tala om att ha skor på sig inne som gör små kickmärken längst ner på dörrarna!!!  Vi måste börja ha lite nya regler i familjen.

Jag hade i alla fall en riktigt bra träning i parken igår med min granne.  Vi körde hårt med övningar för att snabba upp fotarbetet.  En av dem, som jag kan rekommendera var följande: 10 snabba sidohopp åt vänster (böj riktigt på knäna!) - 10 höga knälyft medan du rör dig bakåt - 10 snabba sidohopp åt höger (låg tyngdpunkt!) - 5 grodhopp framåt (nudda händer i marken och hoppa högt upp med händer över huvudet).  Repetera allt minst 5 ggr och försök gå snabbare varje gång.  Whoa - den kändes!!!  Vi körde också en massa löpningsintervaller, både på plan mark och i motlut.  Träningen avslutades med styrka med gummiband och medicinboll.

1 kondition och 2 styrkepass kvar, sedan är jag fääääärdiiig!!! :)

Kram!

2 kommentarer:

  1. Håller på att ladda för min Pilgrimsvandring på 20 km på måndag. Jag drar över 5 v programmet och räknar vandringen. Går det bra?
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Det är klart att det går bra - ha det underbart! :)

    SvaraRadera