söndag 3 juli 2011

Jag måste erkänna att jag fuskade med min träning!

Igår kväll, efter en hel dags jobbande på huset stack jag iväg på min sista konditionsrunda för denna 5-veckors träningsutmaning.  Jag hade haft en okulär migrän tidigare under dagen och kände mig mosig i huvudet, men kände bara att jag måste komma ut och få friskluft och röra på mig.  Löpningen gick betydligt mycket lättare än jag hade väntat mig, men jag ville ändå inte pusha mig för mycket.  Önskar nu att jag hade tagit det lite lugnare ändå, för då hade jag inte behövt avslöja att när jag kom hem från springrundan så hade det bara gått 26 minuter och inte 30 som var överrenskommet i utmaningen (!) :o  Jag mådde så mycket bättre när jag kom hem så det blev lite extra styrka istället, samt lite yogaövningar som jag hade lärt mig från downtown förra fredagen. (Tryck Här för Yoga inlägg) För styrka blev det gummibandsövningar för armarna, som jag har visat tidigare.  Jag körde dessutom gummiband för rumpan genom att stå med ena foten på gummibandet och trä en öggla /handtag runt den andra foten.  Med rakt ben - lyft benet bakåt 10 gånger - byt sedan fot. (kör 3 reps.)  För magen blev det övningar med balansboll - crunches framåt och åt sidorna samt jackknife (Stå i armhävningsposition med skenbenen vilandes på bollen - dra in båda knäna mot bröstet 15 ggr x3).

En dag kvar... Ett styrkepass kvar!!!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar