söndag 31 juli 2011

"Vad är kyrkan för något?"

Heeeeeejjjj igen - I'm back!!! :D

Sitter på soffan hos Dannys föräldrar och bara slappar - det känns underbart!  Barnen åkte iväg med deras "Uncle Bill" i morse för att gå på söndagsskola (!)  Vi pratade igår kväll om att barnens kusiner ville gå till kyrkan då Porter vänder sig till Danny och frågar "vad är kyrkan för något?"  Haha, hoppsan - det kanske är dags för barnen att få lite religiöst inflytande... ; /
Redo för söndagsskola!
Vi kom alltså fram till Virginia till slut - efter 20 dagar och ca 6700 kilometers bilkörning...  Det känns skönt att äntligen få ha en "home base" och kunna packa ur väskorna och tvätta kläder.  Tänk att jag ser fram emot att få lägga undan kläder i garderober och lådor - det som brukar vara det tråkigaste jobbet någonsin hemma!!!

Barnen har verkligen varit helt fantastiska.  Det har varit ett par gånger då både Porter och Oliver har velat åka hem - "hem till vårt hus där vi bor".  Det slog mig igår, när barnen satt och lekte med alla leksaker som Dannys föräldrar har och Skyler sade till Farmor att hon inte har några leksaker längre, att vi bara lämnade allt i deras ögon!  Vi ville inte göra en stor grej av det hela, utan tänkte att de anpassar sig när vi väl kommer på plats i Virginia - men allt som de känner till, allt som är deras har vi åkt ifrån!  Jag måste sätta mig ner och förklara för dem att vi kommer ju att åka och hämta mycket av deras saker när vi väl har ett eget hus att bo i...

Mina kära älskade pruttungar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar