tisdag 12 juli 2011

Vårt första stopp!

Har vaknat upp efter vårt första stopp på ett motell i Bishop, California.

Vi kom till slut iväg vi 18:30 tiden igår.  Jag tror aldrig jag har städat så mycket i hela mitt liv och rösten av en av mäklarna ekade i mitt huvud, då vi frågade honom om vi skulle ringa in en städfirma för att få det riktigt gjort... "No, just take an extra hour to straighten up and spray a little windex on the windows..."  En extra TIMMA!!!  Uppenbarligen är det inte han som sköter om hemmet!  Jag tycker synd om hans fru om han tror att det tar en timma att städa ur ett helt hus för försäljning... (detta är inte mäklaren vi använder).  Det var stressigt in i det sista.  Jag sparade vårt sovrum och badrum, som ligger längst bak i huset, till sist så vi alla kunde duscha innan vi åkte.  När jag väl hade tagit mig in i dushen - med balsam i håret och ett rakat ben - så stängdes vattnet av!!!  En handyman hade kommit förbi för att fixa ett läckande rör vid en av våra sprinklers.  När jag lyckats duscha färdigt hör jag helt plötsligt en massa röster - det var andra mäklare från mäklarfirman som kom in för att få sig en titt på huset innan det gick ut på marknaden.  Danny var smutsig, flottig och barbröstad - och jag kom ut ur badrummet som en blöt katt!  Samtidigt som mäklarna gick ut ur huset kom fotografen för att ta kort på huset!!!  Vi fick slänga ut alla väskor och lådor i garaget och köra en snabbstädning i badrum och sovrum så att han i alla fall kunde ta kort och sedan fick jag in och göra om det igen så att det skulle vara fint nog för visning!  Aaaahhhhh - men nu är det gjort och det kändes skönt, när vi lämnade huset, att känna att det inte var någonting annat som behövdes göras. :)

Nej, nu är det dags att packa upp här och åka vidare till Yosemite National Park!  "On the road again... just can't wait to be on the road again..."

1 kommentar:

  1. Va skönt att ni är påväg. Vi gläds med Er. Nu kan du släppa städningen och bara njuta med familjen. Ta det lungt i trafiken. Se mycket önskar Mitzy o Sigge-Sune

    SvaraRadera