fredag 19 augusti 2011

Bli motiverad av andra!

Gymmet idag blev 20 min cykel, 20 min löpning samt styrka och stretching.  Inga intervaller idag bara en bra, jämn, relativt snabb hastighet.  Det kändes som om jag hade kunnat sprungit hur länge som helst, men vi hade barnen i barnpassningen och lovade dem att inte bli för länge idag...

Igår eftermiddag fick Danny nästan dra med mig till gymmet - jag var så himla omotiverad!  Han också för den delen...  När vi checkade in så påpekade killen att det var en boot camp klass som skulle börja om 5 minuter.  Perfekt, tänkte jag - om jag inte kan motivera mig själv, så får någon annan göra det!  Det var överlag en bra klass.  Jag fick både bra tips på saker som jag skulle kunna använda mig av i en egen boot-camp klass och likaså idéer på vad jag skulle göra annorlunda.  Det är alltid bra att hitta motivation i andra vare sig man studerar damen på löparbandet framför sig eller checkar in muskelkillen med sina vikter.  Gör en liten invärtes tävlan och försök att pusha dig själv lite extra.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar