lördag 27 augusti 2011

En snabb uppdatering...

...av var resa over Staterna.
Vi lamnade vart hus tomt och urstadat betydligt senare an vi planerat.  Klockan var nog vid 19-tiden och vart mal var att i alla fall komma ut ur Kalifornien.  Vid midnatt forsokte vi stanna och sova langs vagen i Arizona, vilket var helt omojligt, da det ar en oken och det var sa himla hett at vi inte kunde sova.  Efter en timma av halvslumrande drog vi vidare mot Needles, AZ dar vi tog in pa ett hotellrum klockan 2 pa natten.  Nu har vi sovit, druckit morgonkaffe och haller pa att kora lite armhavningar och situps innan det ar dags att aka vidare.

...av stormen pa ostkusten.
An sa lange ar alla okej i Virginia.  Colonial Heights ligger nog langt inne i landet att det inte borde paverka dem alltfor mycket.  Det blir regn och starka vindar och vi hoppas att det inte skapas nagra tornadoes.  Vi pratade med dem for en stund sedan och de var lugna och skulle sticka ivag pa bio...

...av min Mamma.
Hon har varit pa sjukhuset sedan i onsdags, da de hade hoppats pa att paborja cellgifter, men inte kunde pa grund av for hoga billirubinhalter.  Nu har hon fatt komma hem over helgen och ska tillbaks pa mandag for att gora ett andra forsok att oppna upp en gallgang som ar delvis blockerad av tumoren.  Pussar och kramar till dig, Mamma och kolla in en webbsida som heter www.immun.se

Kram!

4 kommentarer:

  1. Så duktig du är som uppdaterar mitt i allt detta. Kanske en slags skön terapi oxå och skönt för oss som följer dig och oroar sig. Finns inte mer att säga än allt som sagts om Monika, jag ber till gudarna ( om det nu ens finns något i närheten av några ) och bara hoppas att ni alla orkar. För övrigt vilken spännande resa, ni är verkligen one of a kind ni två! KRAM

    SvaraRadera
  2. Kör försiktigt! Håller tummarna att det inte blir alltför stormigt hos de dina.
    Kram till din mamma också!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. vet inte om detta hjälper på vuxna med högt bilirubinvärde, men på nyfödda hjälper det att dom äter och äter och äter... för att bajsa och kissa ur sig det gula... i en vuxens fall kanske det kan hjälpa att dricka mkt??? jag vet inte alls. bara en fundering jag fick! jag hoppas verkligen att hon får börja med cellgifterna snart!!

    kör försiktigt. jag har faktiskt tänkt på er nu när Irene härjar omkring...

    SvaraRadera
  4. Tack Mikaela - det ar alltid bra med tankar och funderingar - det ar en av anledningarna jag delar med mig av vad mamma gar igenom... Tyvarr ar bilirubinet hogt for att det inte kan tommas normalt pga blockeringen och jag tror inte att dricka eller mat skulle hjalpa. Fortsatt att fundera - alla tips valkomnas! ;)
    Kram!

    SvaraRadera