torsdag 11 augusti 2011

Dagarna snurrar på...

Ojojoj, vad dåligt det har varit med inläggen på sistone.  Jag har gått och tyckt lite synd om mig själv och längtat tillbaks till Kalifornien.  Det var US-open i surfing i Huntington Beach förra veckan och vi har följt det med videos och bilder.  Jag hörde någonstans att det var 2 miljoner besökare i år - vilket skulle ha gjort mig helt galen om jag var där.  Men all denna kaos och attityd och "edginess" som jag föredrar att mina barn inte växer upp i, är också det som jag älskar med Kalifornien!!!  (TRYCK HÄR för bilder...)  Okej, nog av detta!  Jag kan ju inte hålla på att klaga när jag är med på att flytta själv!

Egentligen är det nog mycket annat som påverkar mitt humör på sistone.  Min kära anhörig i Sverige har gjort en biopsi på en tumör idag och det har varit mycket nerver på spänn.  Nu hoppas vi bara på snabba resultat.  Jag försöker att komma in i en vardag här, men känner samtidigt att jag när som helst skulle vilja åka hem till Sverige och vara till hjälps.  Det känns nästan knäppt att säga, men detta kunde inte ha kommit i ett bättre läge för oss (missförstå mig inte) - om jag nu åker hem på några veckor så har ju Danny och barnen all hjälp de möjligtvis kunde behöva här i Virginia.

Härliga pooltimmar med familjen och träning på gymmet hjälper mig i alla fall någorlunda att inte bli alldeles vansinnig.  Jag sprang på löparbandet idag.  Det blev 5 km och jag kände mig i toppform!  Sista kilometern körde jag intervaller - spurta i 1 minut - lagom takt i 1 minut - spurta 1 min.... osv.  Sedan körde jag några armövningar med vikter och avslutade med mage och stretching.  När jag höll på att stretcha såg jag en kille som hade med sitt TRX-band där han körde övningar med en tränare.  Jag måste verkligen ta mig till en klass någonstans.  Dessa är träningsband som man hänger i på alla möjliga sätt och använder sin egen kroppsvikt för träning.  Det ser kul, utmanande och otroligt jobbigt ut!

Efter träningen blev det en smoothie!  Vill bara påminna hur enkelt och gott det är att få i sig bra med fibrer, kolhydrater, vitaminer, antioxidanter och (om du gör som jag och använder yoghurt och mjölk) proteiner.  Perfekt för efter träning!


 Idag använde jag massor av saker... Banan, Äpple, Körsbär, Jordgubbar, Frysta Blåbär, Fryst Spenat, Grekyoghurt, Tranbärsjuice, Mjölk och Kanel. :)


Jag tycker det är väldigt liten smak av spenaten och mina barn dricker dessa direkt, men om man förbereder smoothien och låter den stå i kylskåpet ett tag (ca 1 tim) så blandas smakerna ytterligare och man kan inte ens ana spenaten.
TRYCK HÄR för annat smoothie recept med måttenheter. :)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar