onsdag 24 augusti 2011

Fick telefonsamtalet jag har fruktat idag...

... det är bekräftat att min älskade Mamma har cancer i levern...
Jag har ju skrivit tidigare att en släkting har haft hälsoproblem, men inte velat säga mer i förhoppning om att det skulle vara allt som behövts bli sagt och sen skulle allt vara bra...
Fansjävlaskithelvete!!!  Förlåt, jag svär inte ofta, men idag har svordomarna bubblat ur mig.  Hur i helskottas jäkla mycket skit får en människa ta?! (tryck har for tidigare inlagg om Mamma) För er som känner oss båda så vet ni hur nära vi står varann.  Hon kommer att börja cellgiftsbehandling (förhoppningsvis redan i morgon).  Jag hade tagit med mig mitt pass hit till Kalifornien så att jag skulle kunna åka till Sverige om hon skulle opereras.  Men eftersom det inte blir någon operation så har jag och Mamma kommit överens om att jag är med och kör våra  möbler till Virginia som planerat och åker sedan därifrån hem till Sverige och kan finnas till hjälp efter ett par behandlingar.

Mitt i allt detta, av veckor av tester och väntan och sökningar på internet och mental stress så skickar hon mig detta kort - från "livsnjutaren Monica"!  Det är bara sånt härligt kort - hon gör mig så himla glad!!!

Mamma, du är fantastisk och underbar och jag älskar dig så otroligt mycket!
Den där jäkla tumören ska vi tvinga ut ur kroppen - "hög svansföring" ;)
Kram!

14 kommentarer:

  1. Skickar en kram och en hel famn av styrka och hoppas att allt ska gå vägen för din mamma. Jobbigt, både för henne och för anhöriga.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Erika
    När livet visar sin djävulska sida är det viktigt att få sätta ord på det. Så svär och förbanna med gott samvete.
    Samtidigt är ni inte ensamma, följer er med böner och omtanke.

    Staffan

    SvaraRadera
  3. Boel Hammar Jacobsson24 augusti 2011 kl. 09:26

    Usch vilket jobbigt besked ni fått. Skickar kramar och varma tankar till dig och din mamma!

    Kram Boel

    SvaraRadera
  4. Åh nej!! Jävla cancer helvete....:-(
    Jag håller alla mina tummar för henne och skickar massor av varmar kramar till dej <3

    SvaraRadera
  5. Tack snalla ni for omtanken! Och till Staffan - nu har jag svurit fardigt... nu ska har fightas istallet!!! ;)

    SvaraRadera
  6. cancer är det värsta skit som finns. lika dumt och onödigt som fästingar!! hoppas att det är positivt att hon inte behöver opereras, och att det försvinner med cellgifterna! jag ska hålla mina tummar, och tänka på er.

    SvaraRadera
  7. stora kramar till dig och din jattefina mamma!!

    SvaraRadera
  8. Men snälla, säg att det är ett misstag!! För mig är Monica livet självt!
    Jag håller alla tummar och tår jag kan komma åt för dig Monica (om du läser detta), och skickar alla kramar jag kan!

    Hade inte läst förra inlägget, men nu har jag det. Jag minns faktiskt Andrea lite grann. Tror inte jag träffade henne mer än en gång.
    Det var hos Runa och Härje, och det var dig jag lekte mest med, men minns att hon var med, och jag tyckte hon var så stor och fin (förmodligen så som bara 6-7åringar kan tycka om de som var något år äldre än en själv:).

    Jag minns också när vi fick veta vad som hänt. Det var min mormor (Kari) som berättade, och jag minns att hon hade tårar i ögonen.
    Hur mycket ska en familj få gå igenom!? Usch vad jag hoppas och tror att ni vinner över detta, och sen får det vara nog för er del!!Punkt!!

    Kramar i massor. Både till "annersia" och över atlanten!!
    Susanne

    SvaraRadera
  9. Underbart kort pa din Mamma!
    Kram och lycka till!!
    Vi fightas ocksa med C i varan familj just nu, det ar min svarfar som skall borja behandlingar nasta vecka ... En dag i taget.. och hopp om det basta.
    Mia

    SvaraRadera
  10. Åh Monica - det gör ont i hjärtat! Sällan har jag träffat en sådan sjukt positiv och kreativ kvinna som just hon! Så sprudlande, stark, otämjbar ( tack-o-lov) energisk, full av ideer och vägrar att slås ner. Måtte hon bekämpa denna hårdaste av alla matcher. Underbart om du kan åka hem och stötta.
    Har inte kunnat läsa din blogg på en månad och så är första inlägget detta. Jag skickar all min energi - Kärlek och kamp!
    KRAM

    SvaraRadera
  11. Jag är inte så bra på att svära, inte av relegiäsa skäl, men jag kan hjälpa dig att fighta om det behövs.
    Love you
    Faster

    SvaraRadera
  12. Träffade din underbara mamma idag. Hon riktigt strålar trots eländet och har en sådan kraft och energi så man baxnar. En bra start inför den stora kampen mot skittumören. All lycka och Stor Kram - Anna

    SvaraRadera
  13. Denna fixar vi!!!!! bort med skiten!!!! hård och kraftiga tag!!!!

    Kram
    Lars

    SvaraRadera