måndag 22 augusti 2011

Vad F-n är det med folk???

Häromdagen satt jag och väntade då Danny simmade klart några längder i gymmets pool.  Det var en stor skylt på väggen med regler - som att man inte får springa eller dyka...  Där stod det också att inget barn över 4 år får vara i motsvarande köns omklädningsrum.  FYRA år!!!  Aldrig att jag skulle skicka iväg Porter (5) själv för att byta om!  Sen började jag tänka att kanske det är jag som är överbeskyddande?  När ska man börja ge dem chansen att klara sig själv?

Ja, efter dagens nyheter om en jäkla sjuk man i Halland så tvivlar jag på att det blir förrän han är tonåring...


Fängelse för barnvåldtäkt i badhus

 
En man i 60-årsåldern dömdes på måndagen i Varbergs tingsrätt till två års fängelse för en barnvåldtäkt i ett badhus i Halland. Offret var en 12-årig utvecklingsstörd pojke som utsattes för övergrepp i bastun och omklädningsrummet, uppger SR P 4 Halland.
Mannen, som döms mot sitt nekande, greps sedan pojken berättat för sin mamma vad som hänt, uppger TV 4 Halland.
Mannen döms även till att betala ett skadestånd på 85 000 kronor till pojken

Vad f-n är det med folk?!!

3 kommentarer:

  1. sjuka människor finns det tyvärr alldeles för gott om!! jag håller hårt i mina barn också, nära mig ska dom vara när vi är ute och handlar tex! och att skicka in dom själva (4 och 6 år) i det andra omklädningsrummet skulle aldrig hända! inte än på nått år iaf!

    SvaraRadera
  2. 10 åringen får gå in själv i herrarnas, om inte Tommy också är med. Tycker inte att det känns tryggt alls! Att lämna honom när han bara var en 4-åring, själv i herrarnas skulle INTE hända!!

    USA var sjukt på det viset tycker jag. Att se en naken 5-åring av motsatt kön, är tydligen värre, än det faktum att man får ha motsvarigheten till en hel plutons vapen arsenal hemma som tonåring!!! Märkligt.

    SvaraRadera
  3. Eller hur?!!
    Jag menar, vem satter gransen vid 4 ar? De maste ju ha suttit och tagit ett moget beslut om det... helt otroligt!!! Jaja, uppenbarligen kommer vi ju att bryta vissa regler...

    SvaraRadera