lördag 20 augusti 2011

Så är vi åter i Kalifornien!!!

Fast bara jag och Danny den här gången och bara tillfälligt...
Vi lämnade tre rosenkindade, utslagna, varma goseungar i sängen i Virginia.  Efter 7 timmars resande med två flyg kom vi fram till Kalifornien lite före 10 på morgonen.  Ja, vad kan jag säga?  Det är ju underbart att komma hem.  Allt är så enkelt och bekant!  Vi cyklade ner till downtown för att kolla om postkontoret fortfarande hade någon post till oss - och det är något jag kommer att sakna - att kunna gå eller cykla till ett centrum...
Ingen fara, jag håller inte på att ångra mig, men Huntington Beach och Kalifornien har verkligen en speciell plats i mitt hjärta!

På eftermiddagen kom det förbi en man som skulle lämna ett kostnadsförslag för en flyttfirma.  Han gick igenom allt vi hade (och så himla mycket har vi ju faktiskt inte...) och kom tillbaks med en summa på drygt $9000 plus packningsmaterial dvs. drygt 60 000 kr!!!  Ja, det kan vi ju glömma!

Vårt andra alternativ var att packa i en container som de sedan hämtar upp och skickar med en lastbil.  Det skulle kosta mellan $4000-5000, men vi börjar tvivla på att vi kan få plats med alla våra grejor i en container.  Och vad händer om det inte får plats?  Då drar vi först och främst ut på tiden här - och om vi beställer en till så är vi ju i samma sits som om vi skulle ha hyrt någon att packa åt oss...

Nu har Danny hittat en lastbil som vi kan packa och köra själva (under $2000 plus bensin och tid...) - vilket vi egentligen försökte undvika då vi redan tycker att vi har kört nog den här sommaren...  Men med mest flexibilitet lutar det nog i alla fall åt ännu en resa över hela USA...  On the road again...

Efter tårar och hårda kramar igår kväll så har barnen haft en riktigt bra dag.  När de klev upp i morse hade de en varsin liten lapp vid frukostbordet så att de skulle veta att vi tänker på dem.  Sedan har de haft fullt upp med lek i parken med farfar och en hel kväll och övernattning hos sina kusiner.  Vi har fått uppdateringar med bilder på telefonen så jag känner mig väldigt trygg och lugn. :)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar