torsdag 18 augusti 2011

Vi har bestämt oss att flyga till Kalifornien...

...och bokade en resa nu på fredag.  Vi lämnar barnen med Dannys föräldrar och har 10 dagar på oss att tömma huset, sälja en bil, ha en garage sale och städa ut oss.  Huset har inte sålts än, men vi behöver ju våra möbler till ett hus här.

Jag har redan lite ångest över att vara borta från barnen i 10 dagar.  Det är det längsta jag har varit ifrån dem någonsin och jag vet att jag är löjlig, men jag tycker inte om det!  Idag på gymmet fick jag en stor klump i halsen när jag började tänka på mammor som blir ivägskickade på militärtjänstgöring och måste lämna sina barn i månader i taget...  Vi bor i närheten av en militärbas, vilket nog är varför jag tänker just på dem.  Jag vet att det är viktigt att ha tid för bara oss vuxna, så jag ska verkligen FÖRSÖKA slappna av och njuta av att det är bara oss...

3 kommentarer:

  1. Saknar din regelbundenhet i postandet men forstar om det ar mycket med allt och svart att bli motiverad att blogga ocksa. Lycka till med erat 10 dagars projekt.
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Jag vet, Mia - och det gläder mig att du saknar det - jag ska verkligen försöka anstränga mig mer! Jag har varit i lite av en "down-period" över huvud taget och tycker inte om att bara skriva om hur less jag är på saker och ting. Nu blir det nog fortfarande lite hur som helst med bloggandet, då vi har ställt av telefon och internetanslutning i vårt Kalifornienhus. Jag ska försöka haka in mig på någon av grannarnas wi-fi...
    Tack för kommentar och fortsätt att checka in - jag uppskattar det!
    Kram!
    Erika

    SvaraRadera
  3. Ser att ni har kommit fram till CA nu. Jag tror jag gillar att lasa din blogg for att ditt liv har vissa likheter med mitt eget. Bosatt utanfor Sverige med familj och allt vad det innebar bade roliga och jobbiga saker hander ju oss alla och det ar skont att veta att man inte ar ensam om det. :)
    Kram och Lycka till med packningen.
    Mia

    SvaraRadera