söndag 7 augusti 2011

Precis som High School Musical!!!

Det är hett ute på dagarna och vi har spenderat timmar i poolen de 3 senaste dagarna.  En familjevän kom förbi med en veckas gratisinträde för familjen till poolen som ligger 100 meter från Dannys föräldrar - och det har varit väldigt uppskattat! :)  Både här och i Kalifornien (och jag skulle gissa att det är lika på de flesta ställena i USA) måste man vara medlem av en simklubb, ett gym eller tillhöra en bostadsförening etc. för att få utnyttja pooler i områdena.  I Huntington Beach hade vi en allmän pool som tillhörde staden, men som bara var öppen för allmänheten 2 dagar i veckan mellan kl. 20.00 och 21.30!!!  Nu när jag tänker på det så har jag nog aldrig, på mina 17 år i USA, varit till ett badhus, som vi har i Sverige, där man bara kan lösa in sig.  Vi har vår gratisvecka fram till torsdag och hoppas sedan att vi kan betala för resten av månaden på något sätt.  Vet ej om de gör det, men vi får väl hålla fingrarna!  Det är otroligt hur mycket barnen lär sig när de bara får vara och leka som de vill i poolen.  För drygt en vecka sedan hade de på sig sina flytvästar vid sjön och det kändes som om de hade tappat allt som de hade lärt sig från tidigare.  Och nu efter tre dagar så dyker de ner och hämtar ringar på botten och hoppar från trampolinerna på den djupa änden av poolen och simmar till sidan helt av sig själva!!!  Lille Ollie kände sig också stor idag då han bytte från sin flytväst till såna där uppblåsbara arm-flyt-grejer. :)

I förrgår var vi iväg och skrev in Skyler och Porter på sin skola.  Vi gick omkring och tittade på skolan och jag kunde känna att Skyler var lite nervös.  Hon vill förbereda sig på allt och är rädd för att göra något fel, så vi gick in i ett klassrum och tittade på var hon skulle hänga ryggsäcken och hur deras bänkar kommer att se ut o.s.v.  Efter tunga steg och en liten hand hårt hållandes i min kom vi till slut fram till gympasalen.  Då sken Skyler upp och sa att det här ser ju precis ut som High School Musical!!!  Vi körde några "moves" därinne och allt lossnade för min lilla skruttgumma - och när vi gick därifrån så tyckte hon nog att skolan var rätt så cool i alla fall.  Fast hon bad mig och Danny att inte köra några High School Musical moves när vi släpper av henne på skolan...  Jag som tycker vi var rätt bra! ;D

Kram!

1 kommentar:

  1. Va gulligt! Hoppas allt gar bra for Skyler och Porter nar skolan val borjar. Kram!

    SvaraRadera