fredag 12 augusti 2011

Good ol' Southern BBQ...

Idag har jag verkligen känt av "southern life" på riktigt!  Grannarna till Dannys föräldrar tog med mig, Danny och barnen på lunch till en riktig southern BBQ restaurang - ett helt fantastiskt ställe att studera människor på! ;)  Jag har aldrig varit en stor fan av barbeque, men jag måste säga att denna South Carolina style bbq med en mer vinägerbaserad sås är riktigt god.  Men hur god maten än är, så är det själva upplevelsen som gjorde lunchen.  Jag vet inte vad som var bäst... om det var inredningen med alla halvdammiga låtsasblommor... faktumet att alla kände alla som var där och åt (förrutom oss)... servitrisen som pratade om hur full hon var på restaurangens fest i helgen, men hur någon som hette "Bubba" stoppade henne från att hamna i bråk... eller nej, det måste nog vara det sjungande rådjurshuvudet på väggen på vägen ut!  Hahaha - detta är ett sånt ställe som skulle ge mig andnöd om det var det enda som fanns häromkring.  Ett sånt ställe där jag, om jag växte upp i den orten, skulle vilja springa in och skrika till alla "vad håller ni på med? - ut! res! se världen!!!"  Men då jag vet att det finns andra fina, goda, trendiga, charmiga restauranger också så är det verkligen en upplevelse att besöka detta ställe.


Barnen kramar om jättegrisen som står utanför. :)
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar