torsdag 4 augusti 2011

Jag börjar komma till insikt också...

Idag har varit en lite skruttig dag då jag tycker att jag inte fått så mycket gjort...  Jag försöker att tänka på något roligt och intressant att skriva om, men ska sanningen fram så är det helt tomt i huvudet.  De senaste veckorna har mina tankar mest cirklat runt en anhörig i Sverige som har hälsoproblem.  Det är såna här gånger jag inser att vi gör rätt i att flytta närmare familj och släktingar.  Det är jobbigt när man inte kan vara med och hjälpa till när det behövs.

Fick också ett telefonsamtal från Kalifornien - en mamma till en av Skylers vänner som ringde för att höra om hon ville ha en "play date".  De är verkligen en härlig familj, och det slog mig hur mycket jag kommer att sakna vissa människor i Kalifornien!  Jag har oroat mig så mycket för barnen och hur de ska anpassa sig - men det är ju också 15 år av mitt liv och vänner och små "familjer" som vi har skapat.  När jag precis hade lagt på telefonen, med en känsla av nedstämdhet, så ringde min svägerska och bjöd med mig på en tjejkväll i morgon kväll... det ska bli kul! ... livet går vidare...

Nya okända saker kan vara lite skrämmande ibland, men jag vet att allt kommer bli bra till slut...

Kram!

3 kommentarer:

  1. ja livet går vidare. och allting har en mening! ibland har man svårt att se det i nuet, men ofta kommer klarheten och visdomen senare...

    SvaraRadera
  2. Åh jag vet precis hur du känner. Men jag tror starkt på det Mikaela skrev i tidigare inlägg. Everything happens for a reason och med förändringar så växer man.

    All kärlek till hela familjen och din anhörig. Jag tänker på er!

    Kram från A-M i Florida

    SvaraRadera
  3. Kramar och tack till er båda!

    SvaraRadera