måndag 12 september 2011

Ber om ursäkt...

...att det har blivit lite dåligt med skrivandet.  Vi har jobbat intensivt med att försöka få huset i ordning innan jag åker till Sverige i morgon eftermiddag.  Barnens rum är i stort sett färdiga och likaså är kök och vardagsrum så klar som de kommer bli.  Vårt rum och lekrummet måste fortfarande fixas och sedan bör hela huset städas!  Jag hade tänkt att städa idag, men så började vi jobba på framsidan med att trimma buskar, träd och en helt galen överväxt murgröna som har tagit över hela gräsmattan - jag kände mig som om jag försökte ta mig fram i Amazonas där ett tag!  Vi jobbade i säkert 4 timmar och jag tvivlar på att någon som åker förbi kan se någon skillnad...  Jaja, det var kul att få såga och köra lite elektrisk häcksax istället för att skrubba toalettgolv för en dag!

Snyggaste trädgårdsmästaren!!!


Zoe är den enda som uppskattar murgrönan...
Försöker även att underlätta lite för Danny och försöka förbereda saker för barnen.  Jag har skrivit en lista med förslag till luncher och snacks till barnen och hoppas att jag hinner med att baka mina energy bars - så att de har så det räcker ett tag.  Danny är en superpappa och jag tvivlar inte en sekund på att han klarar av allt vad det innebär att ha barnen själv i 5 veckor - men om jag kan förenkla det för honom på något sätt så vill jag ju göra det.

Ja... FEM veckor!  Det känns lite kluvet, så klart att vara borta från familjen så länge - även om jag inte har den minsta tvekan att jag gör rätt.  Barnen klarar sig och med det otroliga stöd vi har från familjen här så hade vi inte kunnat vara i en bättre situation inför vad vi har framför oss...

Kram för nu - får se om jag hinner med någon rad i morgon, annars hörs vi i Sverige!

4 kommentarer:

  1. Är med Dig i mina tankar och jag förstår om Du känner Dig kluven inför att vara borta i fem veckor, men Du har ju själv valt en toppen man och pappa till era barn, så Du kan resa och känna Dig lugn för dem.
    Kram and take care.
    Faster

    SvaraRadera
  2. Visst ar det skont att ta ett rivande i tradgarden ibland? Det ar riktigt bra for sjalen tycker jag. Lycka till med allt du har framfor dig! Kram!

    SvaraRadera
  3. Lycka till med allt.
    Och välkommen hit till Sverige!

    Kram
    K

    SvaraRadera
  4. att rensa i trädgården är terapi för själen tycker jag! trevlig resa. hoppas allt går bra nu!

    SvaraRadera