måndag 19 september 2011

...jag tycker att Skyler har världens bästa pappa

Jag har precis avslutat en Skype med min fina familj...  Idag är det min älskade lilla Skylers födelsedag!  Jag kan inte fatta att hon är 7 år redan.  Det känns tråkigt att jag inte kan fira med henne.  Men hon sa att det var okej så länge jag köper med mig något åt henne från Sverige när jag kommer tillbaka.  Det här blev året när jag missade nästan allt.  Olivers födelsedag var ju när vi körde mellan Kalifornien och Virginia - Dannys födelsedag var för 3 dagar sedan - och så Skyler idag...  Jaja, ibland får det bara bli så och vi får passa på att fira när vi är tillsammans igen istället.  Vi får börja göra lite fler spontana partyn - sådär som vi gjorde för Ollie i våras när Mamma hälsade på oss i Kalifornien och Oliver önskade så att få ha ett Lejonparty...(tryck här)  


Nu är det ju så att jag tycker att Skyler har världens bästa pappa och tack och lov har han skött min frånvaro så himla galant och verkligen gjort sig för för hennes födelsedag! ;)  Skyler har önskat att få gå och få en manikyr med sin kusin Jules, så i lördags fick Danny köra tjejerna till nagelsalongen för rosa nagellack.  Sedan hade han varit och köpt danskläder till henne - vilket imponerade mig, för jag vet hur svårt han måste ha att spendera en massa pengar på små trikåer och tighta shorts, när han säkert tycker at hon lika gärna kan ha ett par gymbyxor hemifrån...  Kan hända att han hade lite coaching från min svägerska, Nikki?  Han hade även köpt en tårta med en bild av Skyler på - hon blev verkligen firad av familjen i lördags!  Idag på den riktiga födelsedagen kom Danny till skolan och åt lunch med henne och bjöd sedan hela klassen på cupcakes.  Ikväll ska de ut och äta sushi - lillfisans favorit!  Ja, what can I say?... he's the best! ;)

5 kommentarer:

  1. Måste kännas underbart skönt att veta att allt rullar på när du inte kan vara där, men det du gör istället, att finnas där och vara ett stöd för din mamma tycker jag är så otroligt fint. O jag kan tänka mig att det är bra både för dig och din mamma. Önskar er all lycka.

    Take care

    SvaraRadera
  2. Åh, hon är bedårande söt! Vilken liten prinsessa!

    Hon är väldigt lik dig!

    Hoppas din mamma känner sig någorlunda ok. Hon har tur som har en sådan fin dotter.

    Kram karin

    SvaraRadera
  3. Ja, Ann-Sofie - det var helt avgörande för att jag skulle kunna åka. Hade det inte funkat för barnen, så hade jag inte kunnat vara här. Det är underligt hur livet fungerar ibland. Vi flyttar till Virginia egentligen helt oplanerat - och tack vare det kan jag nu vara här i Sverige för min Mamma. Hmmmm... it makes you think...

    SvaraRadera
  4. Tack Karin - det tar jag som en riktig komplimang!! Jag har nog aldrig varit någon söt prinsessa - men jag försöker lära av Skyler! ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Toppendag för en toppentjej låter det som:)
    Jo karlarna kan mer än man tror ibland.
    Ofta kan det nog vara så att vi tänker så mycket i förväg att de inte behöver engagera sig i sådana saker som att ordna ett kalas. Men när de väl får fixa själv så blir det otroligt bra:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera