tisdag 27 september 2011

Huset är sålt! ...trodde jag ja... :/

Jaha, det var ju klart... Tänk att ingenting kan få gå på räls någon gång!  Idag skulle allt vara klart med försäljningen av vårt hus i Kalifornien.  Jag hade fått min underskrift bekräftad av en Notarius Publicus - vilket ju ska vara internationellt accepterat.  Men inte i Kalifornien inte!!!  Jag hade redan blivit lite förvarnad av min kompis Jennie som också har haft liknande problem, men jag hade ju hoppats innerligt att jag inte skulle få följande brev i eposten:

Hi Daniel,

Unfortunately another problem. Please see the e-mail from the title company below. The county recorder’s office has pulled the recording today. The recorder’s office will only accept a notary from the US Embassy. Please let us know if Erika is able to go to the Embassy to have the grant deed and trust cert signed/notarized.

Thank you!!



Hi Danielle,

I just spoke to the recorders office and they will not accept the document you provided to us from Erika Benninghoff from a notary in Sweden. She needs to go to the US Consulate (Embassy) and they will notarize the documents correctly.

Correctly???  De hade redan sagt att mina dokument var ifyllda korrekt - men bara de såg Sverige därunder så fick de säkert lite panik.  Det irriterar mig när man har med instanser att göra som inte kan utföra något utöver det vanliga!  Om de ser något nytt så kan det inte vara rätt i deras ögon.

Jaja, lite tur i oturen måste jag i alla fall säga att jag har.  För när jag kontaktade Amerikanska ambassaden i Stockholm, så visade det sig att de kommer att finnas i Sundsvall över dagen, nu på torsdag!!!  1.5 timmas bilkörning är ju lite bättre än 7!  Hoppas nu att resten av den här knäppa historien rullar på lite bättre...

Kram!

2 kommentarer:

  1. suck... att det alltid ska vara sa komplicerat med instanser (heter det sa??)... Verkligen tur att du slipper slapa till Stockholm iallafall! Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Suck! Men tur i oturen för dig att de ska till Sundsvall. Du får passa på att göra IKEA;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera