måndag 5 september 2011

Hej å Hå!

Det är nästan löjligt hur mycket jag tycker om att använda min egen dator igen!
Vi är över hos Dannys föräldrar på middag och kan använda deras internet och den här laptopen må vara tappad i golvet, utbytt glas och kissad på av Ollie - men den är så skön att skriva på!!! :D

Livet i vårt nya hus visade sig vara lite krångligare än vi hade hoppats.  Först och främst har det varit massor att städa, sedan tog varmvattnet slut, spisen funkade inte och diskmaskinen hade ingen värme...  Vi har haft ett par elektriker hos oss igår och idag och för hoppningsvis kan de fixa panelen med säkringar, där det verkar vara något som inte är anslutet, till veckan.  För nu ville de stänga av en av panelerna ifall det är en lös vajer eller nåt - så nu har vi varken lampor eller fläktar på övervåningen...

Jaja, alla dessa saker känns i alla fall som trivialiteter som kommer fixa sig tids nog.  Jag har äntligen bokat min resa hem till Sverige för att vara med Mamma.  Det ska bli så skönt att snart få komma hem.  Jag åker härifrån den 13:e och landar på Arlanda den 14:e mitt på dagen.  Detta betyder också att jag kan vara med när barnen startar skolan, vilket känslomässigt underlättar för mig - det är ju viktiga dagar för barnen och speciellt nu i en ny stad.

Här kommer lite bilder från vår resa hem till Kalifornien och tillbaks till Virginia som jag till slut lyckat ladda ner i datorn...

Fantastiska vänner (Heather) som hjälper att packa

Heather och Ehab fick ta våra växter från bakgården

 Fina vänner från Svenska Skolan bjöd på en härlig "hej-då-middag"

Fler toppenpolare med starka muskler! :)

Vår vän Ehab tog ett liknande kort på oss för 7 1/2 år sedan då vi precis hade köpt det här huset - nu fick han ta ett när vi lämnar det...
Min egen lille lastbilschaffis!

Vår första, efterlängtade statsgräns...

Genom New Mexico...

Passerar Oklahoma City

En vacker himmel som jag verkligen behövde se vid det tillfället...

Passerar Nashville, Tennesee

Glada killar testar lastbilen när vi kom fram

Gullfisan

Påbörjad urpackning vid vårt nya hus...
Kram!

2 kommentarer:

  1. Lycka till med Allt! Nya huset ser jattefint ut (utanpa iallafall)! Haller tummarna for att elen kommer igang. Jonathan och Jocke vill onska sina kompisar lycka till pa forsta skoldagen :) Kramar

    SvaraRadera
  2. Åh vilket sött hus ni lämnade!

    Men ett jättefint hus som ni kom till! Så vackra kombinationer och mycket grönt!

    Det vore roligt att få se den där bilden för 7,5 år sedan!

    Er dotter är verkligen bedårande söt!

    SvaraRadera