lördag 17 september 2011

Sjukhuset igen...

Har vaknat upp efter ett par timmar på soffan.  I natt blev det inte mycket sovit.  Mamma var väldigt, väldigt trött igår - vilket vi såklart relaterade till cellgiftsbehandlingarna.  Efter att ha varit upp och kollat henne i omgångar i natt så fick hon vid 3-tiden så pass hög feber att ambulansen fick komma och ta henne till sjukhuset.  Jag följde med henne in, där hon fick antibiotika och skrevs in igen på den avdelningen hon har varit på förrut.  Om jag har förstått det rätt så är det behandlingen som har påverkat de vita blodkropparna - och när hon fick feber så orkar inte immunsystemet göra sig av med det själv vid det här laget.  Något vi visste kunde hända, men som vi så innerligt hoppades inte skulle hända...  Nu gäller det att försöka stärka kroppen och immunförsvaret så mycket vi kan.

Dax för en snabbdusch och sedan in till sjukhuset för att se hur det går.
Kram!

5 kommentarer:

  1. Hoppas Monica mår bättre! Hälsa henne så mycket, att jag tänker på henne.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Erika! Bor din mamma också i USA eller är du i Sverige nu? Tråkigt att hon är sjuk, hoppas hon blir frisk igen snarast möjligt!
    Var ligger Huntington Beach, i närheten av L.A? Jag jobbade som au pair i L.A en gång i tiden, men hamnade i Grekland istället...:)

    SvaraRadera
  3. Lycka till och hoppas att det vander snart
    kram
    Mia

    SvaraRadera
  4. Hej Eva!
    Grekland låter ju inte helt fel...
    Nej, min mamma bor i Östersund (Sverige) och jag är hemma i 5 veckor för att hjälpa henne. Förhoppningen och planerna är att hon ska kunna flytta till oss i USA i framtiden.

    Huntington Beach ligger ca 45 min. söder om LA. Underbart ställe - också kallat Surf City USA. Jag spenderade 15 år i Kalifornien och har för ungefär 1 månad sedan flyttat till Colonial Heights, Virginia med min familj för att vara närmare resten av min mans familj. Insåg nu att jag bör uppdatera min introduction till min blogg! ;)

    SvaraRadera
  5. Hoppas att det vänder igen!
    Tänker på er och håller mina tummar.

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera