tisdag 27 september 2011

Lucia i september...

Vad härligt att få vakna upp och ha frukost med Mamma!  Hon ser mycket piggare ut idag.  Men det är väl inte så konstigt - man blir ju nästan sjuk av att bara vara i sjukhusmiljö!  Fast jag ska inte klaga för mycket.  Även fast det har varit jobbigt så har vi faktiskt haft kul också, de nätter när jag kunde sova över hos henne.  Det har varit allt ifrån tandkrämsreklam vid kvällsborstningen och "fredagsmys på rum 18" till min favorit Mitt-i-natten-Luciatåg!  Vi hade ju båda på oss såna vita sjukhusskjortor när vi sov och mitt i natten en natt, när jag hjälpte Mamma upp till badrummet, så tyckte hon att vi såg ut som ett luciatåg.  Vi sjöng då Natten går tunga fjät och turades sedan om med solon.  För mig blev det Lusse Lelle och Mamma körde Staffan var en stalledräng - haha, jag kan bara tänka mig om det var någon som var lite halvdålig i rummet bredvid - de måste ha trott att de yrade!

Nästa kväll blev vi uppmanade av min Mormor att inte vara uppe och lussa på natten, utan att sova istället...  ;) Älskar henne!

Kram!

1 kommentar:

  1. Hehe..kan se er framför mig där:) Ni skulle passat på att lussa för nattpersonalen också!

    Hälsa mamma och mormor Runa från mig!

    Kram Susanne

    SvaraRadera