tisdag 7 juni 2011

Happy Lion-Party!!!

Egentligen vill jag bara gå och lägga mig, men jag måste ju dela med mig av vårt lilla Lejonparty igår...

I ett par månader nu har Oliver sagt att han vill ha ett lejon- / tigerparty.  Han ville att det skulle vara en överraskning och har visat oss hur vi ska säga ... ett, två, tre... SURPRISE!!!  

Mamma och Tigertårtan
Vi har tyckt att det har varit så himla gulligt och jag och Danny sa att vi borde överraska honom någon dag när han har sovit middag och bara ha ett party för honom - och igår blev den dagen! :D 

När Ollie hade somnat skyndade sig Mamma att baka en rulltårta som hon lyckades få att se ut som en tiger.  Vi målade våra ansikten till olika kattdjur och tassade omkring här och gjorde oss i ordning.  Till slut kunde vi inte hålla oss, utan gick in och väckte honom från sin vilostund...

Nyvaken Ollie beundrar tårtan!

Oliver ville också ha ett tiger-face och sedan åt vi tårta.  Vi hade planerat att ta ut Mamma på middag som tack för allt hon gjort för oss och barnen hade valt att gå och äta sushi - downtown...  Hela lejon-, tiger-, leopardfamiljen tågade ner till Main street och hade en härlig sushimiddag.  Vid slutet av middagen sa jag till servitrisen att det var min sons födelsedag och då kom hon och serverade glass med fyrverkeri!!!  Oliver var sååååå nöjd över sitt lejonparty - och det var vi med! :)

Tigermat...
Fyrverkerier... nödvändigt för ett lyckat party! :)

Kram! 

3 kommentarer:

  1. Villken toppen ide! Tur ni har med en mormor som ar sa duktig pa att baka tarta.
    Mia

    SvaraRadera